گوناگون

دلایل نیامدن ‌هاشمی پای من!

روزنامه آرمان نوشت: ظاهرا بار دیگر اسدا... بادامچیان و همفکران او به در بسته در وحدت و اجماع رسیده‌اند که از کیسه دیگر جریانات برای بقای خود استفاده می‌کنند. قبلا هم چنین استفاده‌ای از سوی آنها شده بود چنان که پس از عدم توفیق در انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان را سپر دفاعی خود کردند و گفتند اصلاحات مرده است البته در آن هنگامه پاسخی از سوی موسوی‌لاری، عضو مجمع روحانیون دریافت کردند که مضمون آن اینچنین بود: «اگر اصلاحات و اصلاح‌طلبان مرده‌اند پس از چه هراس دارید؟» حالا این نحله فکری برای پوشاندن مشکل اختلاف در اجماع خود به سراغ آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی رفته‌اند و درباره حضور او در انتخابات سخن می‌گویند تا ذهن‌ها را متوجه سوی دیگر کنند.

دلایل نیامدن ‌هاشمی پای خودم است

دیروز بادامچیان جمله‌ای را بیان کرد که معنای آن را ظاهرا کسی متوجه نشد. او گفت: «حضور ‌هاشمی در انتخابات را بعید می‌دانم و دلایل آن نیز پای خودم است.» دلایل آن پای خودم است جمله مجهولی بود و همه از هم پرسیدند چرا باید دلایل نیامدن‌ هاشمی پای بادامچیان باشد؟ اصلا چه نسبتی بین ‌هاشمی‌رفسنجانی و بادامچیان وجود دارد که او اینچنین خود را صاحب حق اظهارنظر درباره دلایل نیامدن‌ هاشمی می‌داند. این اظهارات از یکسو می‌تواند تاکیدی باشد بر نیامدن‌ هاشمی‌رفسنجانی به عرصه انتخابات که تاکنون به‌طور مستقیم و قطعی از سوی خود او و نزدیکانش اعلام نشده است بلکه همواره گفته شده اگر‌هاشمی‌رفسنجانی احساس کند به وجودش در هر سمتی نیاز است، بدون تردید آن را خواهد پذیرفت.

اصلاح‌طلبان می‌خواهند ‌هاشمی ابزار شود!

بادامچیان البته اظهارات دیگری هم داشت مثلا گفت که «درباره مساله ورود آقای ‌هاشمی برخی می‌خواهند وی ابزار آنها در انتخابات شود، جریان‌هایی مثل اصلاح‌طلبان از این دسته هستند و برخی دیگر نیز درصددند وی را به ابزار دعوا تبدیل کنند. لذا بعید می‌دانم‌ هاشمی به صحنه بیاید». این بخش از اظهارات بادامچیان هم نشان‌دهنده ضعف و استیصال جریان منتسب به او برای انتخابات ریاست‌جمهوری است. در این بخش بادامچیان درصدد است که اصلاح‌طلبان را از جمله نیروهای نزدیک به‌هاشمی بنامد تا به قول معروف با یک تیر، دو نشان را زده باشد اول اینکه ‌هاشمی را نزدیک به جریان اصلاحات معرفی کرده و در فراجناحی بودن او تشکیک ایجاد کند و دوم هم درصدد است تا اصلاح‌طلبان را به نوعی جریان بی‌ریشه معرفی کند که نمی‌داند چطور می‌خواهند در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کنند. شاید معقولانه‌ترین پاسخ بادامچیان درمورد ‌هاشمی به این بخش برگردد که درباره برخی اخبار مبنی بر حضور حسن روحانی در انتخابات به نمایندگی از ‌هاشمی تصریح کرد: این موضوع جزو تحلیل‌های افراد است مگر اینکه خود ‌هاشمی بر حسن روحانی تاکید کند. اگر‌ هاشمی این حرف را نزند هر تحلیلی درباره حمایت وی از حسن روحانی غیرواقعی است. بادامچیان اما در پایان بخش مصاحبه‌اش درمورد ‌هاشمی به موضوعی اشاره کرد که با اظهارات اول او در همین مصاحبه تناقض دارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا‌ هاشمی در انتخابات 92 سکوت خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: «این‌گونه تحلیل‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و نمی‌توانم درباره موضوعی که با ‌هاشمی صحبت نکرده‌ام، اظهارنظر کنم؛ اصلا منتظر‌هاشمی و خیلی‌های دیگر نیستیم و کار خودمان را می‌کنیم و به‌عنوان مؤتلفه آقای آل‌اسحاق را قوی می‌دانیم و او را قبول داریم.» در اینجا بادامچیان اعتراف دارد که از مواضع‌ هاشمی‌رفسنجانی خبر ندارد و صحبتی با او نکرده است اما در ابتدای گفت‌وگو اشاره داشته که دلایل نیامدن ‌هاشمی به انتخابات را به‌خوبی می‌داند و دلایل نیامدن او پای خودش است!

دولت کاری نکند که در 2 ماهه باقیمانده به انتخابات متهم شود

البته ‌هاشمی‌رفسنجانی و اصلاح‌طلبان روز گذشته تنها سیبل انتقادات بادامچیان نبودند چنانکه او در بخشی از این گفت‌وگو به دولت و طیف دولت هم انتقاداتی وارد دانست. عضو شورای مرکزی جبهه پیروان درباره برنامه دولت که در ورزشگاه آزادی و با حضور یکصدهزار نفر برگزار می‌شود، یادآور شد: این برنامه این شبهه را ایجاد کرده که دولت با استفاده از امکانات دولتی به دنبال تبلیغات انتخاباتی است و این بحث‌ها مطرح می‌شود، بنابراین آنها باید از مواضع تهمت پرهیز کنند و دولت کاری نکند که در 2ماهه باقیمانده به انتخابات متهم شود. اگر این گردهمایی‌ها و آنچه در قشم با هزینه بالایی صورت پذیرفت، معلوم شود که با قصد انتخاباتی صورت گرفته برخلاف قانون است چراکه هر دولتی طبق قانون به دلیل مجری‌گری انتخابات، باید بی‌طرف بماند. بادامچیان ادامه داد: استفاده از امکانات دولتی با موقعیت دولتی جرم است و هم با توجه به اینکه برنامه امروز جزو تبلیغات زودرس تلقی می‌شود جرم خواهد بود و دولت را دچار مشکلات می‌کند بنابراین امیدواریم از چنین کارهایی پرهیز کنند. بادامچیان با تاکید بر اینکه هزینه جمع‌آوری و اسکان این یکصدهزار نفر در تهران قابل توجه است، به مشکلات بودجه‌ای دولت اشاره کرد و افزود: این نشست با پوشش تشکر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی است درحالی که باید به خود این افراد اختصاص پیدا کند، چراکه کمک‌های نقدی در فضایی که شاهد سیاست‌های نادرست اقتصادی هستیم، برای آنها بهتر است. وی در عین حال تصریح کرد: البته کمک‌های نقدی نیز این شائبه را به‌وجود می‌آورد که دولت در آستانه انتخابات پول می‌دهد و به‌دنبال رای‌آوری برای نامزد خود است. لذا می‌تواند این بودجه را به کمیته امداد امام یا سایر نهادها بدهد؛ بنابراین کارهایی از این جنس به دولت آسیب می‌رساند.

گزینه داشتن دولت در انتخابات جرم است

بادامچیان درباره گزینه نهایی دولت تاکید کرد: دولت حق ندارد که در انتخابات گزینه داشته باشد و این جرم است. این فعال اصولگرا افزود: کاری که درحال حاضر آقای احمدی‌نژاد انجام می‌دهد یک بدعت است و ممکن است در آینده برخی بخواهند از امکانات دولتی استفاده کنند. هرچند این موضوع در ایران به دلیل وجود ولایت‌فقیه نتیجه عکس می‌دهد و اگر احمدی‌نژاد بخواهد با استفاده از ابزارهای دولتی فردی را به‌عنوان نامزد مورد حمایت خود قرار دهد، ملت اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

روزنامه ایران بزرگ‌ترین آسیب را به دولت احمدی‌نژاد وارد کرد

وی با اشاره به گمانه‌زنی روزنامه ایران درمورد برخی نامزدهای مورد حمایت دولت و مطرح شدن نام رحیمی و نیکزاد گفت:‌ روزنامه ایران از دیگر مشکلات دولت احمدی‌نژاد است و به‌نظرم این روزنامه بزرگ‌ترین آسیب را به دولت وارد کرده است. بادامچیان تصریح کرد: برخی از مشکلات فعلی احمدی‌نژاد را روزنامه ایران برای وی ایجاد کرد و حاشیه و متن در این موضوع دخیل بودند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار