گوناگون

انتشار تازه ترين كتاب هاشمي رفسنجاني/ هنوز نامي براي كتاب مشخص نیست

تازه ترين كتاب خاطرات هاشمي‌رفسنجاني مربوط به اتفاقات سال 1366 منتشر مي‌شود
قادر باستاني مسوول انتشارات معارف انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا افزود: كار جمع‌آوري و آماده‌سازي كتاب كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني در سال 66 در حال انجام است و پيش‌بيني مي‌شود تا آذرماه سال جاري اين كتاب آماده چاپ باشد.

وي گفت: مجلد قبلي اين دوره كتاب‌ها با نام "اوج دفاع" كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني سال 1365 كه چندي پيش در نمايشگاه كتاب رونمايي شد با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شد و به چاپ ششم خود نزديك مي‌شود.

باستاني ادامه داد: كارنامه و خاطرات هاشمي‌رفسنجاني، سال 1366 به همت عليرضا هاشمي فرزند محسن هاشمي آماده‌سازي مي‌شود كه البته پس از اتمام ممكن است ورود آن به بازار به دليل پتانسيل فروش كتاب قبلي كمي به تاخير بيافتد.

وي ضمن بيان اين مطلب كه هنوز اسمي براي اين كتاب مشخص نشده گفت: سال 66 مصادف بود با عمليات‌هاي حساس جنگ تحميلي و ايجاد زمينه‌هاي پذيرش قطعنامه و صلح كه در اين كتاب مفصلا اين موضوعات بررسي شده است.

باستاني افزود: همچنين اعدام سيدمهدي هاشمي شروع اختلاف نظرها بين امام راحل و منتظري از ديگر مباحثي است كه آقاي هاشمي در اين كتاب به شرح آنها پرداخته است.

وي ادامه داد: از ديگر موضوعاتي كه در اين كتاب به آن پرداخته شده است مي‌توان به مساله استعفاي ميرحسين موسوي از نخست‌وزيري و در بخش ديگري راي ندادن 99 نفر از نمايندگان مجلس دوم به موسوي و حمايت امام راحل از ايشان اشاره كرد.

باستاني با اشاره به تدوين كتابي ديگر در باره پذيرش قطعنامه 598 توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت : از آنجايي كه مرسوم بوده در كنار مجلد هاي خاطرات آيت الله هاشمي رفسنجاني كتاب ديگري نيز منتشر شود در حال تدوين كتاب با عنوان "پذيرش قطعنامه " هستيم كه همراه با مجلد خاطرات سال 67 و با مجوز شخص آيت الله هاشمي رفسنجاني وارد بازار كتاب خواهد شد .

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار