گوناگون

وزیر خارجه لبنان: برای گرفتن پاسخ نهایی درباره امام موسی صدر به لیبی می‌رویم

به گزارش فارس، "عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان که قرار است در راس یک هیئت لبنانی به لیبی سفر کند، اعلام کرد که برای تداوم پیگیری موضوع ناپدید شدن امام "موسی صدر" رهبر مجلس اعلای شیعیان لبنان و دو همراهش به این کشور نمی‌رود، بلکه برای اطلاع از نتیجه نهایی تحقیقات مربوط به این پرونده به لیبی خواهد رفت.

عدنان منصور در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی "السفیر" گفت: انتظار داریم که با پاسخ‌های رضایت‌بخش و روشنی از لیبی بازگردیم. در این رابطه قرار است با رئیس شورای انتقالی لیبی، نخست‌وزیر کنونی، وزرای خارجه و دفاع و تعدادی دیگر از مقامات مسئول این کشور دیدار کنیم.

منصور و هیئت همراه وی در این سفر با مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی مصر و وزرای کشور و امنیت و خارجه لیبی و سایر شخصیت های رسمی و قضایی این کشور دیدار خواهند کرد، این دیدار چهار تا پنج روز طول خواهد داشت.

این در حالی است که پیشتر خانواده محمد یعقوب با سفر به لیبی با عبدالجلیل و عبدالحفیظ غوقه معاون وی و تعدادی از اعضا شورای انقلابی در بنغازی و شخصیت های امنیتی و نظامی در طرابلس دیدار کرده بودند.

امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و همراهانش شیخ "محمد یعقوب" و "عباس بدرالدین"(خبرنگار) در سال 1978میلادی طی سفر به کشور لیبی توسط عوامل قذافی ربوده شدند. از آن زمان تلاش دولت لبنان برای تعیین سرنوشت آنها بی نتیجه مانده است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار