گوناگون

افزایش حقوق مقامات در سال ۹۷ ممنوع شد

پارسینه: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷ از مصوبه امروز این کمیسیون در مورد ممنوعیت افزایش حقوق مقامات در سال ۹۷ خبر داد.

علی‌اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه‌های مختلف حقوق بگیر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیئت علمی و قضات رابه گونه‌ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است، به صورت پلکانی نزولی، به میزان ۱۰ درصد باشد.حداکثر میزان افزایش ۱۸ درصد خواهد بود.

به گفته وی، به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استانها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استانها در سال ۹۶ افزایش نمی یابد و هرگونه افزایش حقوق و مزایا، فوق العاده ها و کمک هزینه ها و ایجاد کمک هزینه جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی دراموال محسوب و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) خواهند بود.

به گزارش ایسنا، رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفرا ، معاونین وزرا مشمول این مصوبه می‌شوند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پاداش پایان خدمت موقوع قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضرروی کارکنان دولت و پاداش‌های مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم از جمله وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع قانون ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت ( تا سقف ۳۰ سال) که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می گیرد، خواهد بود.

براین اساس هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این بند تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکب مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    اصلانبایدحقوق بگیرن به اندازه کافی حقوقای چند ده میلیونی و گاها چند صد میلیونی گرفتند

  • ناشناس

    این چه تصمیم احمقانه ای است! من عضو هیئت علمی دانشگاه هستم سال ها درس خوانده ام و تلاش کرده ام. هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در حال کار صد در صد مفید هستم و لحظه ای از وقتم را به بطالت نمی گذرانم. در طول شبانه روز به غیر از ساعت خواب، ناهار و شام و صبحانه و نماز و حمام هیچ وقتی را برای خودم صرف نمی کنم و زندگیم را وقف دانشگاه و دانشجویان کرده ام. پنجشنبه و جمعه ندارم. تعطیلات عید و تابستان اسما تعطیل هستم و مشغول کار هستم. خلاصه این که حقوقم ۱۰۰ درصد حلال است. الان فیش حقوقی ام حدود ۷ میلیون تومان و دریافتی ام حدود ۵.۵ میلیون تومان است. از ۱۸ سالگی برای تحصیل آواره شهرهای مختلف بوده ام و الان هم در نقطه ای مرزی و محروم در یک دانشگاه درجه ۳ در غربت و دور از خانواده در حال خدمت به کشور هستم. آیا شایسته نیست افزایش حقوقی معادل تورم سالیانه به حقوق من تعلق بگیرد که لااقل شان و منزلت من در این جامعه حفظ شود و توان خریدم کاهش نیابد؟! یعنی چه هر کس حقوق بالای ۵ میلیون گرفت افزایش حقوق نداشته باشد! اینطوری که پس از یکی دو سال حقوق منِ هیئت علمی با حقوق نگهبان محترم درب دانشگاه برابر می شود. پس من احمق برای چه درس خوانده ام؟ الان به فرزندم بگویم درس نخوان؟ چون چه بخوانی چه نخوانی هیچ فرقی نمی کند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار