گوناگون

ایران، پایبند به میزان ذخایر اورانیوم غنی شده

پارسینه: آژانس امروز در گزارشی اعلام کرد ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم که در موافقتنامه هسته ای با ایران نیز بر آن تاکید شده ، فراتر نرفته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خبرگزاری رویترز ، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم که در موافقتنامه هسته ای با ایران نیز بر آن تاکید شده ، فراتر نرفته است.

همچنین آژانس اعلام کرد ذخایر آب سنگین ایران که ۱۱۶ و ۷ دهم متریک تن می باشد کمتر از میزانی است که در موافقتنامه هسته ای تهران با قدرت های جهان تعیین شده است.گزارش فصلی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران منتشر و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما از وین، این گزارش کوتاه ۵ صفحه ای که دومین گزارش مدیرکل آژانس پس از اجرای برجام محسوب می شود ، مجددا اجرای کامل اقدامات مرتبط هسته ای طبق برجام توسط ایران را تایید کرده است.

براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی ؛ گزارش فصلی مدیرکل آژانس یک هفته تا ده روز قبل از نشست فصلی شورای حکام منتشر و برای مطالعه در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می گیرد.

نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ششم ژوین برگزار می شود.مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود در باره ایران «نبود انحراف در فعالیتهای هسته ای اعلام شده ایران» را تایید کرد.

در بخش جمعبندی این گزارش کوتاه ۵ صفحه ای که دومین گزارش مدیرکل آژانس پس از اجرای برجام محسوب می شود؛ آمده است : از زمان اجرای برجام ، آژانس بر نحوه اجرای توافقنامه نظارت دارد و مدیرکل به ارایه گزارش در این ارتباط ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار