گوناگون

چورکین: هیچ کشوری مایل به اعزام نیروی زمینی به سوریه نیست

پارسینه: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از کسانی که بر لزوم برکناری بشار اسد تاکید می‌کنند به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را "غیرمسئول" خواند.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه روسیا24 ضمن انتقاد از کسانی که همواره بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تاکید می‌کنند، گفت: قطعنامه 2254 شورای امنیت و اسناد وین به این موضوع نمی‌پردازند و همگان درک می‌کنند که باید مذاکرات آغاز شود در نتیجه درباره سرنوشت بشار اسد در هر حال صحبت خواهد شد چراکه مخالفان درباره این مسئله سخن می‌گویند.

وی افزود: خوشبختانه این‌ها تاثیر زیادی بر روند مذاکرات و روند سیاسی ندارند اما اگر ترس و نگرانی خود را کنار بگذارند می‌توانند نقش مثبت تری را در پیشبرد روند حل و فصل سیاسی ایفا کنند.

چورکین ابراز امیدواری کرد که دیدار میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا در زوریخ گامی برای آغاز مذاکرات میان طرف‌های سوری باشد.

وی گفت که همچنان درباره امکان آغاز مذاکرات در موعد مقرر ابهام وجود دارد چراکه دو طرف هنوز با مشارکت برخی افراد در این مذاکرات مخالفند و استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه امیدوار است که با مخالفت یکی از طرف‌ها یا هر دو برای شرکت در مذاکرات در تنگنا قرار نگیرد.

چورکین افزود: هیچ صحبتی از اعزام نیروی زمینی خارجی به سوریه در محافل بین المللی وجود ندارد.

با این حال وی درباره حضور نیروهای ویژه آمریکایی گفت: صحبت‌هایی درباره تعداد محدودی از مربیان نظامی وجود دارد. به عقیده من هیچ کشور غربی یا دیگر کشورها تمایل به اعزام نیروی زمینی به سوریه را ندارند.

وی گفت: نمایندگان تهران و ریاض به دی میستورا ضمانت داده‌اند که تنش میان دو کشور به هیچ وجه بر روند حل و فصل بحران سوریه تاثیر نگذارد.

چورکین تاکید کرد: بحرانی شدن روابط میان عربستان و ایران در آغاز سال جاری میلادی اتفاق ناخوشایند و غافلگیرکننده‌ای بود چراکه بسیاری از تاثیر منفی این تنش‌ها بر اوضاع منطقه و تلاش‌ها برای حل بحران سوریه و یمن می‌ترسند.

وی گفت: اما با این حال دی میستورا گفت که عربستانی‌ها و ایرانی‌ها تأکید کرده اند که این بحران بر امور سوریه تاثیر نخواهد گذاشت و آن‌ها مثل قبل تلاش می‌کنند تا نقش مثبتی در حل بحران سوریه ایفا کنند. باید ببینیم که در واقعیت این مسئله به چه صورتی پیش خواهد رفت.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار