گوناگون

ایران بزودی بشدت ثروتمند و قوی خواهد شد

ایران بزودی بشدت ثروتمند و قوی خواهد شد

پارسینه: دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا، می‌گوید ایران به خاطر توافق هسته‌ای وین به طرزی باورنکردنی ثروتمند و قدرتمند خواهد شد.

به گزارش پارسینه، ترامپ یکشنبه در مصاحبه با «ان‌بی‌سی نیوز» اظهار داشت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که ایران و 1+5 ماه گذشته در مورد آن توافق کردند، اسرائیل را به دردسری بزرگ خواهد انداخت.

وی گفت: «ایران به طرزی باورنکردنی ثروتمند و قوی خواهد شد و اسرائیل نیز دچار دردسری واقعی می‌شود.»


نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد: «(ایرانی‌ها) آنچنان ثروتمند و قوی خواهند شد که به تسلیحات هسته‌ای دست می‌یابند، آن‌ها کنترل نقاطی از جهان را به دست می‌گیرند که باور نخواهید کرد و به عقیده من این امر به یک هولوکاست هسته‌ای منجر خواهد شد.»

ترامپ همچنین با انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا به دلیل مذاکره بر سر «یک توافق بد»، اعضای تیم امریکایی در مذاکرات هسته‌ای، از جمله جان کری، وزیر امور خارجه این کشور را «بی‌کفایت» توصیف کرد.

وی گفت: «افرادی که در مورد این توافق مذاکره کردند، کری و دوستانش، بی‌کفایت هستند.»

با این وجود، وی گفت چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود اجرای برجام را لغو نخواهد کرد.


نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا مدعی شد: «من در بررسی قراردادها و مفاد آن تخصص دارم، به شدت بر این توافق نظارت می‌کنم که (ایرانی‌ها) فرصتی (برای تخلف) نداشته باشند.»

ایران و گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان بیست و سوم تیر پس از 18 روز مذاکرۀ سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر برجام به جمع‌بندی دست یافتند.

بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سازمان ملل ایران را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت می‌شناسد و جمهوری اسلامی نیز به غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد، اما در ازای رفع تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را بر برنامه هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

جمهوری‌خواهانِ امریکا، رژیم اسرائیل و برخی از هم‌پیمانانشان مدعی هستند ایران در برنامه هسته‌ای خود به دنبال اهداف نظامی است.

با این وجود، ایران با ردّ این اتهامات همواره گفته است به عنوان یکی از امضا‌کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) حق استفاده از انرژی هسته‌ای را برای مقاصد صلح‌آمیز دارد.

کنگره امریکا که اکنون در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد ماه آینده دربارۀ برجام رای‌گیری می‌کند.

به باور تحلیلگران، نامزدهای جمهوریخواه به خاطر خوشایندِ لابی حامی اسرائیل در کنگره امریکا و ممانعت از قدرت گرفتنِ رقبای دموکراتیکِ خود با توافق هسته‌ای مخالفت می‌کنند.

این در حالی است که اوباما پیش از این اعلام کرده است رای مخالف کنگره به این توافق را وتو خواهد کرد.

ارسال نظر

  • taroatapikatma

    چه تاثیر در حال ما مردم عادی میکنه ؟

  • ناشناس

    خودتی!

  • ناشناس

    این آدم چیزی از سیاست نمیفهمد
    نه تهدیداتش واقعی است و نه تعریف هاش

  • ناشناس

    ایران ثروتمندبوده وخواهدبود.شماهابفکرخودتون باشیدکه هم سرزمینتون غصبیه وهم ثروتتون حرام است.سارقان حرفه ای......

  • ناشناس

    ایران نه بعضیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار