گوناگون

بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی خواستار محاکمه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه

پارسینه: نامه جمهوری خواه ها در آمریکا خشم مردم را در پی داشته است

به گزارش پارسینه ؛تقابل میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا که طی ماه های اخیر بر سر موضوع ایران بروز و ظهوری آشکار پیدا کرده بود، این روزها بر سر موضوع ارسال نامه 47 سناتور جمهوری خواه خطاب به ایران به شدیدترین حد خود رسیده است. در همین راستا، عریضه ای مردمی که برای شکایت از جمهوری خواهان تنظیم شده، تاکنون بیش از 20 هزار امضا جمع کرده است.

بیش از 209 هزار آمریکایی عریضه ای را خطاب به کاخ سفید امضا کرده اند که در آن از دولت آمریکا درخواست شده 47 سناتوری را که اخیراً نامه ای در موضوع هسته ای خطاب به ایران منتتشر کردند، به جرم «خیانت» مورد اتهام قرار دهد. تعداد امضاکنندگان این عریضه که صبح امروز حدود 150 هزار امضا داشت، لحظه به لحظه در حال افزایش است. این در حالی است که عریضه مذکور تا تاریخ هشتم آوریل همچنان امکان جمع آوری امضا دارد.

بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی خواستار محاکمه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه

در این عریضه که به صورت آنلاین و در بخشی که به همین منظور در وبسایت کاخ سفید ایجاد شده منتشر گردیده، با استناد به «قانون لوگان» مصوب سال 1799 که در آن اجازه مذاکره با دولت های خارجی از افراد غیرمسئول سلب شده، از سناتورهای جمهوری خواه طرح شکایت شده است. بر اساس مقررات کاخ سفید، هر عریضه ای یک ماه برای جمع آوری امضا فرصت دارد و در صورتی که 100 هزار نفر پای هر عریضه ای را امضا کنند، رئیس جمهور آمریکا باید به آن پاسخ دهد.

در متنی که به همین منظور تنظیم و در وبسایت مذکور قرار داده شده، چنین آمده است:

«در تاریخ 9 مارس 2015، چهل و هفت سناتور ایالات متحده با دست زدن به اقدامی خلاف قانون لوگان، مصوب 1799 که شهروندان غیرمسئول را از مذاکره با دولت های خارجی منع می کند، مرتکب جرمی خیانتکارانه شدند. نقض قانون لوگان جرمی است که بر اساس قانون فدرال، مجازاتی تا سه سال زندان را در پی دارد.

در زمانی که دولت ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به توافق هسته ای با دولت ایران است، 47 سناتور مذکور زمان را مناسب دیده و با ارسال نامه ای محبت آمیز برای دولت ایران، اظهار داشته اند که هرگونه توافقی که توسط رئیس جمهور ما امضا شود، پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی اعتبار نخواهد داشت.

این اقدام نقض صریح قانون فدرال است. این 47 سناتور با تلاش برای تضعیف ملت، مرتکب خیانت شده اند».

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از این موضوع منتشر کرده اشاره می کند که از سال 1803 تاکنون، هیچ فردی در ایالات متحده بر اساس قانون لوگان مورد اتهام قرار نگرفته و هیچ گاه نیز کسی بر مبنای این قانون مجرم شناخته نشده است. به این ترتیب، احتمال اینکه عریضه مطرح شده بتواند عملاً به انجام اقدامی علیه 47 سناتور منجر شود، وجود ندارد.

جالب اینجاست که دیروز و پس از گذشت دو روز از انتشار عریضه فوق، متن عریضه دیگری نیز بر روی وبسایت کاخ سفید قرار داده شده که آشکارا از سوی طرفداران جمهوری خواهان و با هدف طرح اتهام متقابل تدوین شده است. در این عریضه، با بیان مواردی، علیه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اتهام خیانت مطرح شده است. با این وجود، تاکنون فقط 238 نفر پای این عریضه را امضا کردند.

بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی خواستار محاکمه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه

در این متن، با استناد به سه موضوع از اوباما شکایت شده که عبارتند از صدور دستور حمله نیروهای آمریکایی به لیبی بدون مشورت کنگره، بی توجهی به امنیت مرزهای ایالات متحده و همراه و همسو شدن با دشمنان آمریکا و کمک به آن ها. البته در هیچ یک از این موارد، موضوع مشخصی در توضیح و تبیین موارد اتهامی مطرح نشده است.

تابناک



ارسال نظر

  • رزمنده

    این عریضه کجاست تا ما ایرانیان هم امضا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار