گوناگون

داعش قبر اویس قرنی و عمار یاسر را تخریب کرد

داعش قبر اویس قرنی و عمار یاسر را تخریب کرد

پارسینه: این آرامگاه در شهر رقه (شمال سوریه) واقع و توسط سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران برای شیعیان منطقه ساخته شده بود.

آرامگاه اویس قرنی و عمار یاسر توسط گروه "دولت اسلامی در عراق و شام" با یک انفجار مهیب به طور کامل تخریب شد.

این آرامگاه در شهر رقه (شمال سوریه) واقع و توسط سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران برای شیعیان منطقه ساخته شده بود.

منطقه رقه در سیطره نیروهای نزدیک به القاعده قرار دارد.


عمار یاسر: یکی از صحابیون جلیل للقدر حضرت محمد بوده و دارای اصالت یمنی بوده اند. ایشان فرزند اولین شهدای اسلام ( یاسر و سمیه ) بوده و در اکثر جنگ های پیامبر حضور داشته اند. بعد رحلت پیامبر گرامی اسلام ، عمار یاسر از معدود صحابیونی بود که به پیمان خود در روز غدیر خم مبنی بر خلافت حضرا علی وفادار ماند و در این راه دچار محنت های زیادی شد.

سرانجام این صحابی جلیل القدر در 1 صفر سال 37 هجری قمری در جنگ صفین (درنزدیکی رود فرات و شهر رقه کنونی کشور سوریه) و به عمر 94 سالگی در حالی که در رکاب مولای خود امیرالمومنین حضرت علی بود به شهادت رسیدند و در همان محل مدفون گشتند.

اویس قرنی: اویس بن عامر مرادی قرنی یمانی، کنیه اش «ابو عمرو» از بزرگان تابعین و از زهّاد مشهور بوده، به طوری که زهد، تقوا و مکارم اخلاق وی، زبانزد خاص و عام بود.

او در زمان پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد، اما موفّق به زیارت آن حضرت نشد. به خاطر اطاعت از فرمان مادرش از مدینه بازگشت. وی در اصل اهل یمن بود، اما در زمان خلافت عمر در کوفه سکنا گزید. او در زمره یاران با وفای امیرالمؤمنین (ع) بود و با حضرت بیعت کرد که تا پای جان از ولایت امام (ع) دفاع کند و در یارى دادن او هرگز پشت به جنگ نکند.

اویس کسی بود که پیامبر اسلام در مورد فرموده اند: از جانب «قرن» بادهای بهشت میوزد، چه بسیار مشتاق توأم ای اویس قرنی، آگاه باشید، هر کسی که او را ملاقات میکند، سلام مرا به وی برساند.

سرانجام اویس قرنی نیز همچون یار خود عمار یاسر در جنگ صفین در رکاب مولا امیرالمومنین در سن 67 سالگی به شهادت رسیدند و در نزدیکی عمار دفن شدند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    لعنت بر پدر داعش

  • نويد از شيراز

    ظاهراً جنگ صفين هنوز ادامه دارد و اصحاب صفين دارند از پيروان علي انتقام مي گيرند. شايد هم اينان با اصل اسلام مخالفند. چون اين دو شخصيت گرانقدر و مظلوم مورد تمجيد پيامبر گرامي اسلام بوده اند.

  • ناشناس

    این وهابیا از شهدا هم می ترسند به راستی که شهدا زنده اند

  • ناشناس

    اللهم اهلك و العن آل سعود جميعاً الي يوم القيامة

  • حجت

    چه حفاظتی هستش که همچین اتفاقایی می افته دیگه بمب گذاری تو همچین جاهای متبرکی که نباید کشفش انقدر سخت باشه ولی ننگ برکسایی که به اعتقادات دیگران بی احترامی میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار