گوناگون

بازدید معاون ضرغامی از واحدهای سیار رادیو در انتخابات

پارسینه: معاون صدا از واحدهای سیار رادیویی مستقر در سطح شهر تهران بازدید کرد.

دکتر محمد حسین صوفی، معاون صدا و جمعی از مدیران رادیو در ساعات آغازین رأی‌گیری از واحدهای سیار رادیویی مستقر در شهر تهران بازدید کردند.

امروز، جمعه ( 24 خرداد ماه) معاون صدا و هیات همراه با حضور در استودیوهای پخش شبکه‌های مختلف رادیویی، در جریان روند برنامه‌سازی این شبکه‌ها به مناسبت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفت.

صوفی پس از بازدید از ساختمان پخش رادیو از واحدهای سیار رادیو ورزش و گفتگو و قرآن و ایران در حسینیه ارشاد و صدای آشنا و شبکه سراسری ایران، تهران، معارف مستقر در وزارت کشور دیدن کرد.

معاون صدا پس از ظهر امروز نیز از واحدهای مستقر در مسجد سمنگان، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، میدان ارگ و مسجدالرسول نازی‌آباد بازدید می‌کند.

*** اختصاص ۱۵ ساعت برنامه رادیویی به بیان دیدگا‌ه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

معاون صدای رسانه ملی در ادامه بازدید از واحدهای سیار رادیو با حضور در واحد سیار شبکه رادیویی گفتگو، مستقر در حسینیه ارشاد گفت: در مجموع ساعات اختصاص یافته به خود نامزدها و نمایندگان آنان، امسال حدود 15 ساعت به بیان دیدگاه‌های هر نامزد اختصاص یافت.

وی در تبیین رسالت رسانه رادیو در این حماسه سیاسی گفت: وظیفه رسانه ایجاد بستر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علی‌الخصوص در موضوعات مرتبط با آینده کشور است.

دکتر صوفی افزود: یکی از مواردی که بسیار مهم است و سرنوشت ما را رقم می‌زند، انتخابات است. به همین منظور، تقریبا از دی ماه سال 91 تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در رادیو شروع شد و در اردیبهشت و خرداد این روند افزایش یافت و در خرداد به اوج خود رسید.

معاون صدا ادامه داد: سه دسته برنامه رادیویی از رسانه ملی پخش شد که گونه اول آن، برنامه‌های عمومی‌ای بود که به بیان اهمیت انتخابات و ویژگی‌های نامزد اصلح اختصاص یافته بود. گونه دیگر، برنامه‌هایی است که اختصاص به خود نامزدها داشت که در این برنامه‌ها، خود نامزدهای انتخاباتی حاضر شده و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

وی افزود: شبکه‌های جوان، ایران، ورزش و معارف هر کدام به طور متوسط یک ساعت را به پخش سخنان نامزدهای انتخاباتی اختصاص دادند. پخش همزمان مناظره‌های تلویزیونی نیز به این آمار افزوده می‌شود که مجموعا هر نامزد هفت ساعت فرصت بیان سخنان خود در رادیو را به دست آورد.

دکتر صوفی خاطرنشان کرد: گونه دیگر برنامه‌های انتخاباتی رادیو به حضور نمایندگان نامزدها در استودیو و پخش دیدگاه‌های آنان اختصاص یافته بود که در مجموع ساعات اختصاص یافته به خود نامزدها و نمایندگان آنان، امسال حدود 15 ساعت به بیان دیدگاه‌های هرنامزد اختصاص یافت.

وی گفت: در گفت‌وگوهای نامزدهای انتخابات با همکاران رادیو و نیز در مصاحبه ایشان با رسانه‌ها، این کاندیداها از نحوه برخورد کارکنان رادیو و مساعدت‌های صورت گرفته ابراز رضایت کرده‌اند.

معاون صدا در پاسخ به این پرسش که میزان رضایتشان نسبت به عملکرد رادیو در انتخابات تا چه میزان است؟ تصریح کرد: همه شبکه‌های رادیویی مشغول پوشش خبری این حماسه سیاسی هستند. همین که مردم ما از برنامه‌های ما درمورد انتخابات ابراز رضایت کردند، ما نیز راضی هستیم؛ البته باید همیشه نقاط ضعف و قوت خود را بررسی نماییم. در مجموع این دوره نسبت به دوره‌های گذشته راضی‌تر بودیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار