گوناگون

وضعیت کرونا در قم خطرناک است

وضعیت کرونا در قم خطرناک است

پارسینه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شیوع کرونا در قم در وضعیت خطرناکی است، گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی قم ثابت است.

محمدرضا قدیر عصر سه‌شنبه در جلسه سه‌شنبه در سی و ششمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه در دو هفته گذشته سیر نزولی مبتلایان به کرونا در قم متوقف شده و باید روند عادی سازی متوقف شود، گفت: در ۱۴ روز گذشته تعداد ۱۶۰ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی ثابت بوده که این امر یک هشدار جدی است.

وی بیان کرد: ثابت بودن سیر بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی قم در حالی ادامه دارد که با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند شاهد سیر نزولی این ویروس بودیم که در روز‌های گذشته دیگر خبری از آن نبوده است، روند عادی سازی شرایط در قم باید کنار گذاشته شود چرا که وضعیت قم همچنان خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: به هر میزان که مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی بیشتر باشد تعداد فوتی‌های نهایی استان بیشتر خواهد بود و تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی کرونایی در قم بیشتر از اغلب استان‌های کشور است که این امر چالش برانگیز است و تعداد افراد با علائم خفیف، اما ناقل بیماری کرونا در شهر قم زنگ هشداری جدی دیگری است.

وی ادامه داد: افراد بهبودیافته واقعی بعد از بهبودی کامل باید به در مدت ۲۴ ساعت دو بار تست کرونای آن‌ها منفی باشد و دو هفته بعد از بهبودی نیز علائمی نداشته باشد.

عامل ۳۰ درصدی سرایت از وسایل حمل و نقل عمومی

قدیر عنوان کرد: حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌رانی به‌تن‌هایی ۳۰ درصد از آمار سرایت کرونا را به خود اختصاص داده و باید برای استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در این ناوگان تدبیر شود

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از دستکش و ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری شود، گفت: شرایط کرونا در قم به‌هیچ‌وجه عادی نیست و نگرانی‌های زیادی از جانب مرکز بهداشت و علوم پزشکی قم احساس می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار