گوناگون

مراجعه ۵۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی در دماوند

مراجعه ۵۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی در دماوند

پارسینه: رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند از مراجعه ۵۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی به مراکز درمانی این شهرستان خبر داد و گفت: / هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری هاری نداشتیم.

حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند اظهار کرد: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است و میزان بروز بیماری هاری انسانی به‌عنوان یک شاخص مهم بهداشتی در کشور‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: این بیماری سالانه باعث مرگ بیش از ۵۹ هزار نفر در ۱۵۰ کشور می‌گردد که ۹۵ درصد این مرگ‌ها در قاره‌های آسیا و آفریقا اتفاق می‌افتد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: درصد موارد هاری در اثر گزش سگ ایجاد شده و غالب قربانیان گروه سنی زیر ۱۵ سال می‌باشند.

خیرخواه تصریح کرد: اهمیت موضوع سازمان‌های بین المللی را بر آن داشت تا روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر ماه) را به عنوان روز جهانی هاری مشخص و در این روز فعالیت‌های قابل توجهی انجام دهند.

وی بیان کرد: هدف از روز جهانی هاری کنترل این بیماری با ارتقاء مشارکت همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و بخصوص مشارکت جامعه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند ادامه داد: در شهرستان دماوند خوشبختانه با توجه به تلاش شبانه‌روزی همکاران بهداشت و درمان، علی رغم مراجعه بالغ بر ۵۰۰ نفر مورد حیوان گزیدگی، با اقدامات به موقع و واکسیناسیون کامل، هیچ مورد فوت بر اثر هاری انسانی مثبت نداشته‌ایم.

*اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته ملی سلامت سالمندان در دماوند

خیرخواه ادامه داد: هفته ملی سلامت سالمندان، با شعار "نه علیه هرگونه تبعیض سنی" از امروز، سوم مهر، آغاز شده و تا نهم مهر با عناوین مختلف ادامه دارد.

وی افزود: در راستای ارج نهادن به مقام و منزلت سالمندان، برنامه‌های مختلفی شامل ویزیت از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد، دیدار با سالمندان سرای سالمندان، دیدار با خانواده شهدا برگزاری جشنواره غذای سالم، برگزاری جلسات آموزشی در مراکز و ... در این هفته اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت شهرستان دماوند سالمندان هستند و بررسی وضعیت سلامت جسمانی و روانی افراد سالمند در کشور ضروری است.

خیرخواه ادامه داد: با افزایش بیماری‌های مزمن در سنین سـالمندی هزینـه‌های ارائه خدمات بهداشتی نیز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های دوره‌ای سالمندان در مراکز بهداشتی شهرستان باید انجام شود و در این راستا، همکاری و مشارکت کلیه مسئولان در راستای فراخوان این گروه مهم به مراکز بهداشتی و درمانی لازم است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار