گوناگون

نگاهی به پیامدهای حضور ۵ جنگنده قدرتمند روسی در جنگ اوکراین + تصاویر

نگاهی به پیامدهای حضور ۵ جنگنده قدرتمند روسی در جنگ اوکراین + تصاویر

در ادامه ۵ جت جنگنده برتر مورد استفاده توسط نیروی دریایی روسیه در جنگ اوکراین مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش پارسینه به نقل از simple flying در حالی که نیروی هوایی روسیه به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای هوایی در سراسر جهان توسط فهرست جهانی هواپیماهای مدرن نظامی (WDMMA) رتبه بندی شده است، هوانوردی دریایی روسیه ( MA VMF) رتبه بسیار پایین تری داشت. در مقایسه، نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) قدرتمندترین سرویس هوایی بود و نیروی دریایی این کشور (USN) در رتبه دوم قرار گرفت.

با حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، نیروی دریایی روسیه در درگیری شرکت کرد و متحمل خساراتی شد، که شامل غرق شدن رزمناو مسکوا در آوریل ۲۰۲۲ بود.

به گفته اوریکس، پایگاه داده ای که به صورت بصری تلفات هواپیماهای هر دو طرف را در طول درگیری تأیید می کند، روسیه ۸۸ هواپیمای جنگی را در جریان درگیری از دست داده است که به طور بالقوه می تواند شامل برخی از هواپیماهای جنگنده MA VMF باشد. در ادامه نگاهی داریم به سرنوشت ۵ جنگنده قدرتمند روسی که در جریان جنگ با اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

۱) سوخو ۲۷

در جنگ اوکراین یک فروند از آن نابود شده است.بر اساس گزارش (ODIN)، سوخو ۲۷ یک هواپیمای جنگنده دو موتوره است که به عنوان رقیب مستقیم جنگنده های F14 تامکت و F-15 Eagle طراحی شده است. این جنگنده در سال ۱۹۸۵ معرفی شد و روسیه این جنگنده را به چندین کشور از جمله چین صادر کرد که آن را به Shenyang J-11 تغییر نام داد.

سوخو ۲۷

داده های WDMMA نشان داد که هوانوردی دریایی روسیه دارای ۱۸ فروند سوخو ۲۷ در ناوگان خود است.

۲) جنگنده میگ ۲۹ 

اوریکس هیچ هواپیمای میگ ۲۹ مدل K را شناسایی نکرده است که در طول جنگ در اوکراین سرنگون شده باشد. سایت فهرست جهانی هواپیماهای مدرن نظامی نیز نشان داده که شعبه هوانوردی نیروی دریایی روسیه ۱۹ هواپیما از این نوع را در ناوگان خود دارد.

میگ ۲۹

۳) جنگنده میگ ۳۱ 

هواپیمای دیگری است که توسط دفتر طراحی میکویان و گورویچ که اکنون با نام میگ شناخته می شود، در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است. سایت ODIN اظهار داشت که این هواپیما به عنوان جایگزین MiG-25 Foxbat ساخته شد و افزود که میگ ۳۱ یکی از سریع ترین جت های جنگنده در جهان است.

میگ ۳۱

با این حال، Oryx منهدم شدن یک فروند MiG-31 را در اوکراین تایید کرد.

۴) سوخو ۲۴

یکی دیگر از جنگنده های مورد استفاده روسیه، سوخو ۲۴ است. این جت جنگنده مجهز به بال با قابلیت جابجایی متغیر است، دارای دو موتور و دو خدمه است که در کنار هم قرار دارند. سایت ODIN تأکید می کند که طراحی بال سوخو ۲۴ عملکرد عالی برخاست و فرود کوتاه (STOL) را ارائه می‌کند، با این حال هواپیما باید دائماً برای تنظیم عملکرد خود ارتقا یابد.

سوخو ۲۴

پایگاه اوریکس نشان داد که سه نوع مختلف از Su-24 در اوکراین سرنگون شده است که در مجموع ۱۴ هواپیما می باشند (۱۴ جنگنده سوخو ۲۴ در اوکراین منهدم شده اند).

۵) سوخو ۳۰

تنها جت جنگنده ای است که توسط هوانوردی دریایی روسیه اداره می شود و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وارد خدمت شد. صنعت هوافضای روسیه به طور مداوم Su-30 را ارتقا داده است، از جمله Su-30SM که به عنوان یک جنگنده نسل 4+ در نظر گرفته می شود.

سوخو ۳۰

با این وجود، پایگاه اوریکس حداقل ۱۱ هواپیمای Su-30SM را شناسایی کرده است که در جریان درگیری با اوکراین منهدم شده اند، به این معنی که این جنگنده هنوز آسیب پذیر است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار