گوناگون

چه مکان‌هایی از خانه احتیاج به ضدعفونی کردن بیشتر دارند؟

چه مکان‌هایی از خانه احتیاج به ضدعفونی کردن بیشتر دارند؟

پارسینه: ضدعفونی کردن و تمیز کردن دو مقوله جدا از یکدیگر هستند. تمیز کردن به معنای پاک کردن آلودگی ظاهری است که الزاما منجر به از بین رفتن میکروب‌ها نمی‌شود؛ ولی ضدعفونی کردن، میکروب‌های موجود بر روی سطوح را از بین می‌برد بدون اینکه تاثیری بر آلودگی‌های ظاهری داشته باشد بنابراین اگر اشیای مورد نظر به وضوح کثیف و یا جرم گرفته هستند، قبل از ضدعفونی کردن آن‌ها باید با آب و صابون یا دترجنت پاک شوند.

مکان اختصاص داده شده به فرد بیمار مثلا اتاق خواب یا حمام اختصاصی وی به منظور به حداقل رساندن تماس فقط در صورت لزوم (و نه به طور مکرر) و به صورت دوره‌های باید نظافت شود.
در صورتی که تنها یک حمام برای استفاده همه اعضای خانواده وجود دارد بهتر است بعد از حمام کردن فرد آلوده، حمام را ضدعفونی کنیم.
مواردی مانند شیرآب، دستگیره در‌ها به خصوص درسمت خارج، کلید برق، کنترل تلویزیون و بسیاری از وسایل شخصی نظیر موبایل، صفحه کیبورد، کلید‌ها و یا هدفون نیاز دارند به صورت روزانه ضدعفونی شوند در حالی که مواردی مثل دیوار‌ها، سقف یا پرده‌ها که در تماس کمتری قرار دارند، باید به صورت دوره‌ای (هر هفته) یا در صورت لزوم ضدعفونی شوند.
هنگام تمیز و ضدعفونی کردن سطوح منزل باید از یک جفت دستکش یک بار مصرف استفاده کرده و پس از ضدعفونی کردن آن‌ها را دور انداخت. همچنین بعد از خارج کردن دستکش ها، دست‌ها باید با آب و صابون شسته شوند.
منبع:بهداشت نیوز

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار