گوناگون

آلودگی هوا بر سلامت روان تاثیر دارد؟

آلودگی هوا بر سلامت روان تاثیر دارد؟

پارسینه: یک روانشناس و روان درمانگر گفت: آلودگی هوا تاثیر مخربی بر سلامت روان افراد جامعه می‌گذراد و باعث بروز استرس و اضطراب می‌شود.

آلودگی هوا بر سلامت روان تاثیر دارد؟

ژیلا آهنگرزاده روانشناس و روان درمانگر اظهار کرد: سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی باعث بروز پدیده آلودگی هوا می‌شود و استنشاق ذرات معلق موجود در هوا می‌تواند باعث بروز عوارضی از جمله پرخاشگری، افسردگی و حتی فراموشی در افراد شود.

او افزود: آلودگی هوا سراسر بدن را درگیر کرده و سلامت روان افراد را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد. اختلال در حافظه و کند شدن عملکرد سیستم ذهنی می‌تواند باعث مسمومیت افراد شده و موقعیت‌های اجتماعی و شغلی آن‌ها را با خطر مواجه کند.

این روانشناس و روان درمانگر تاکید کرد: گاهی آلاینده‌ها و ذرات معلق موجود در هوا اثر سوء بر روحیه افراد می‌گذارد. مرکز اعصاب را تحریک کرده و موجب افزایش سردرد‌های میگرنی و اختلالات روحی و روانی می‌شود.

آهنگرزاده با بیان اینکه استرس می‌تواند یکی از اثرات آلودگی هوا باشد اظهار کرد: استرس عامل تسریع‌کننده بیماری‌های جسمی و روانی است و می‌تواند احساس درماندگی وناکامی را به افراد انتقال دهد. به طور کلی بیشترین عوامل بروز استرس مشکلات ترافیک، آلودگی صوتی و آلودگی هوهستند.

او در ادامه گفت: آلودگی هوا می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون شود.




منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار