گوناگون

۲۰ فوت و فن ساده برای سفری راحت با کودکان وروجک

۲۰ فوت و فن ساده برای سفری راحت با کودکان وروجک

پارسینه: از زمانی که کودک‌تان پا به این دنیا می‌گذارد تمام زندگی شما تغییر می‌کند، حتی نحوه سفر کردن‌تان! برای اینکه سفری دلچسب با کودکان‌تان داشته باشید و با سر درد به خانه برنگردید، این فوت و فن‌های سفر با کودکان را بیاموزید!

۲۰ فوت و فن ساده برای سفری راحت با کودکان وروجک

از زمانی که کودک‌تان پا به این دنیا می‌گذارد تمام زندگی شما تغییر می‌کند، حتی نحوه سفر کردن‌تان! برای اینکه سفری دلچسب با کودکان‌تان داشته باشید و با سر درد به خانه برنگردید، این فوت و فن‌های سفر با کودکان را بیاموزید!
از رزرو هتل گرفته تا چیدن چمدان و بازدید از جاذبه‌های شهر مقصد، در همه مراحل سفر باید کودک‌تان را هم در نظر بگیرید تا سفرتان هم به شما بچسبد و هم به او.

رزرو پرواز و هتل
۱- وقتی پرواز رزرو می‌کنید حتما درخواست غذای کودک یا نوزاد کنید
حتی اگر برای کودک‌تان بلیط کودک هم رزرو کنید باز هم باید در هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما، یا وقتی برای خرید بلیط به آژانس هواپیمایی مراجعه کرده اید، مشخص کنید که غذای کودک می‌خواهید، چون این آپشن انتخابی است و خود به خود اضافه نخواهد شد. اگر کودک‌تان به غذای خاصی حساسیت دارد باید آن را هم ذکر کنید. توجه: بهتر است برای کودکان زیر ۲ سال که به غذا‌های خاصی آلژی دارند خودتان غذا به همراه بیاورید.

۲- اگر قرار است پرواز طولانی داشته باشید بد نیست پروازی برای شب رزرو کنید
کودک در هواپیما بی‌قراری می‌کند و مطمئنا به زودی حوصله‌اش سر می‌رود و هم شما را اذیت می‌کند و هم خودش اذیت می‌شود. برای جلوگیری از پیش آمدن این وضعیت بهتر است پرواز را شب بگیرید تا کودک در طول پرواز خواب باشد.

۳- باید در هنگام رزرو بلیط هواپیما برای نوزادان تازه به دنیا آمده گهواره هم رزرو کنید
این گهواره‌های به طور کاملا ایمنی به دیوار جلویی ردیف اول هر سکشن وصل می‌شوند و مکانی راحت برای نوزادتان فراهم می‌کنند. تعداد گهواره‌های هر هواپیما کم است و ممکن است هواپیما‌های یک شرکت هوایی اصلا گهواره نداشته باشند، پس قبل از رزرو به این نکته توجه کنید. توجه: محدودیت وزنی این گهواره‌ها معمولا ۱۱ کیلوگرم است.

۴- قبل از اینکه جا رزرو کنید جای خواب بچه‌ها و وسایلی که هتل می‌تواند در اختیار آن‌ها قرار دهد را بررسی کنید
خیلی از هتل‌ها دارای آپشن رختخواب و تخت کودک هستند، اما قبل از رزرو باید مطمئن شوید تخت راحت است و برای کودک یا نوزادتان مناسب است. اگر طبقه بالایی از هتل را رزرو می‌کیند، مطمئن شوید هتل دارای آسانسور است در غیر این صورت اتاقی در طبقه همکف بگیرید. در کل باید چک کنید که هتلی که انتخاب می‌کیند مکان راحت و امنی برای کودک‌تان باشد.

جمع کردن چمدان
۵- برای بستن کیفی که با خود به داخل هواپیما می‌آورید یک چک لیست درست کنید تا مطمئن شوید تمام چیز‌هایی که در طول پرواز نیاز دارید را به همراه می‌آورید
دارو: داروی مسکن، اگر کودک در طول پرواز تب کرد یا گوش درد گرفت (قبل از استفاده از هر دارویی با پزشک کودک‌تان مشورت کنید).

وسیله سرگرمی و بازی: چند عدد از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک، هدفون کودک و یک بازی یا اسباب بازی غیر منتظره برای سورپرایز کردن و مشغول کردن بچه‌ها

غذا: مقداری تنقلات

لباس و پوشک: یک دست لباس اضافه برای خود و کودک‌تان. چند عدد پوشک اضافه

وسیله‌ای برای آرامش: مثلا عروسکی که کودک نمی‌تواند بدون آن بخوابد

۶- قبل از سفر درمورد ایمنی کودک در مقصد تحقیق کنید
کشور‌های مختلف قوانین و امکانات مختلفی برای صندلی مخصوص و ایمن کودک دارند. قبل از اینکه به شهر مقصدتان بروید کمی تحقیق کنید که حمل و نقل کودکان و نوزادان در تاکسی، اتوبوس و قطار چگونه انجام می‌شود. به این ترتیب متوجه می‌شوید آیا امکاناتی که می‌خواهید را دریافت خواهید کرد یا اینکه باید خودتان امکانات خاصی، مثلا صندلی کودک، به همراه آورید.

۷- می‌توانید کالسکه یا روروک بچه را به همراه آورید
اگر راحت‌ترین که بچه را با کالسکه خودش حمل کنید، قبل از خرید بلیط هواپیما با شرکت هوایی‌تان هماهنگ کنید تا مطمئن شوید می‌توانید آن را به قسمت بار بسپارید.

۸- دسترسی شهر مقصد را چک کنید
بعضی شهر‌ها پر از تپه و دره هستند یا خیابان‌های ناهمواری دارند و یا حمل و نقل زیر زمین دارند که برای دسترسی به آن اصلا آسانسوری وجود ندارد. اگر می‌خواهید کالسکه کودک را به همراه آورید ممکن است سطح شهر طوری باشد که با مشکل مواجه شوید. در این صورت شاید بخواهید یک گهواره دستی به همراه بیاورید.

۹- در چیدن چمدان کودکان بزرگ‌تر از خودشان کمک بگیرید
کودکان را راهنمایی کنید که چه نوع لباس‌هایی، چه تعدادی و چه چمدان یا کوله‌ای بردارند. اگر کودک‌تان آنقدر بزرگ هست که بتواند خودش ساکش را حمل کند، برایش یک چمدان یا کیف چرخدار کوچک یا یک کوله سبک تهیه کنید. قبل از بستن ساک، وسایلی که کودک به همراه آورده را چک کنید.

۱۰- یک چیز جدید و غیر منتظره که کودک از آن اطلاع نداشته باشد به همراه بیاورید و هر زمان که نیاز داشتید کودک را به نحوی سرحال بیاورید یا مشغول کنید از آن استفاده کنید
یک چیز کوچک و هیجان انگیز بخرید و به آن‌ها نگویید! چیزی مثل یک اسباب بازی، یک خوراکی یا یک بازی. زمانی که انتظار در صف گرفتن کارت پرواز هواپیما طول کشید یا به هر دلیلی کودک بی‌قراری کرد و حوصله‌اش سر رفت، این وسیله غیر منتظره را رو کنید! او دوباره خوشحال می‌شود و بی‌حوصلگی نمی‌کند.

۱۱- هدفونی با سایز مناسب برای کودک تهیه کنید
اگر کودک در استفاده از هدفون‌های معمولی مشکل دارد و برایش بزرگ هستند، یک هدفون کم صدای ایمن برای کودک برایش تهیه کنید.

هیجان زده شوید

۱۲- به نقشه نگاه کنید و در مورد مقصدتان اطلاعات کسب کنید
برای اینکه به کودکان نشان دهید کجا خواهید رفت و درمورد دیدنی‌های شهر مقصد به آن‌ها اطلاعات دهید نقشه، یا راهنمای گردشگری آن شهر یا کشور را تهیه کنید. اگر به کشوری می‌روید که به زبان دیگری صحبت می‌کنند چند کلمه مثل "سلام، ممنون، خداحافظ" را به کودک‌تان یاد دهید.

۱۳- کودک تان را راجع به سفر هوایی که در پیش دارید هیجان زده کنید
با او راجع به سفر و کار‌هایی که در طول سفر اجازه دارد یا ندارد که انجام دهد صحبت کنید. همچنین راجع به بخش سرگرم کننده ماجرا هم برایش بگویید (دیدن فیلم، بازی کردن، خوراکی خوردن و …). به این ترتیب کودک می‌داند انتظار چه چیزی را داشته باشد.

در طول پرواز
۱۴- در طول بلند شدن یا فرود هواپیما نوشیدنی بنوشید
تغییر ارتفاع به گوش‌ها فشار وارد می‌کند و باعث کیپ شدن آن‌ها می‌شود. مقداری نوشیدنی برای کودک فراهم کنید و از او بخواهید در هنگام بلند شدن و فرو هواپیما چند جرعه‌ای از آن بنوشد. اگر نوزاد به همراه دارید می‌توانید در این هنگام با احتیاط به او شیر دهید.

۱۵- در هوا سرگرم باشید
وقتی هواپیما بلند شد و باز کردن کمربند و راه رفتن در راهروی هواپیما ممکن شد، کودک را بلند کنید و با او در هواپیما قدم بزنید. او را به دستشویی ببرید و خودتان هم پاهاتان را دراز کنید. وقتی روی صندلی نشسته اید اگر کودک خسته شده است با او بازی کنید. کودک را تشویق کنید فیلم ببیند، بازی کند، کتاب بخواند و فعال بماند تا سرگرم شود و بی‌حوصلگی نکند.

۱۶- آرام باشید!
کودک از انرژی پدر و مادرش انرژی می‌گیرد اگر شما خسته یا کلافه شوید او هم همین احساس را خواهد داشت. آرام باشید و با کودک با زبانی خوب و محبت آمیز صحبت کنید و فرصتی گیر بیاورید تا کمی استراحت کنید.

در سفر
۱۷- خود را با زمان مقصد هماهنگ کنید
سفر کردن به کشوری که ساعتش با کشور شما متفاوت است سخت خواهد بود، اما این نصیحت را به یاد داشته باشید: دیرتر خواباندن کودک از زود به رختخواب بردن او آسان‌تر است. اگر صبح یا عصر زود هنگام به مقصدتان برسید برای همه آسان‌تر خواهد بود که خود را با زمان جدید وفق دهند. ماموریت شما در روز اول این است که همه را فعال و سرحال نگه دارید. اگر این کار را انجام دهید خواب شب آسان‌تر خواهد بود و ساعت بدن‌تان با کشور جدید هماهنگ خواهد شد. باید سعی کنید هر چه سریع‌تر با ساعت کشور جدید هماهنگ شوید برای بچه‌ها فیلم بگذارید تا راحت‌تر خواب‌شان ببرد. در ثانی ریلکس باشید، شما در تعطیلات هستید اهمتی ندارد اگر ساعت خواب‌تان کمی تغییر کند.

۱۸- سفرتان را خیلی شلوغ نکنید
تنها یک شهر را برای هر تعطیلات انتخاب کنید. فکر کنید اگر بچه‌ها با شما نبودند در یک روز به چند جا سر می‌زدید، سپس این تعداد را به نصف (و گاهی یک سوم) کاهش دهید. برای اینکه بچه‌ها هم لذت ببرند به مکان‌های تفریحی مخصوص آن‌ها مثلا شهربازی یا رستورانی خاص هم بروید.

۱۹- آن را به بازی تبدیل کنید
مثلا به کودک بگویید بعد از رسیدن به مکان خاصی جایزه بزرگی انتظار او را می‌کشد و بعد از رفتن به آن مکان برای کودک جایزه‌ای مثل یک خوراکی یا یک اسباب بازی کوچک بخرید و به او بدهید. به این ترتیب هم کودک بی‌حوصلگی نمی‌کند و سفر برایش جذاب می‌شود و هم شما به بازدیدتان می‌رسید.

۲۰- اجازه دهید کودک‌تان هم عکس بگیرید و برای او دفتر خاطرات بخرید تا خاطرات سفرش را بنویسد
یک دوربین کودک یا یک آی پد برای کودک تهیه کنید تا بتواند به راحتی با آن عکس بگیرد. به این صورت سفر برای او هم جذاب می‌شود. اگر کودک می‌تواند بنویسد و یا نقاشی بکشد برایش دفتر خاطرات بخرید تا خاطرات سفرش را ثبت کند.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار