گوناگون

۵ نکته برای شست و شوی شلوارهای جین

۵ نکته برای شست و شوی شلوارهای جین

پارسینه: چگونگی شست وشوی لباس ها از جمله عوامل مهم در نگهداری آن است. شلوارهای جین نیز از این موضوع مستثنا نیستند. شلوارهای جین در اثر شست و شو باماشین لباس شویی دچار رنگ پریدگی می شوند. ظاهرشان تغییر می کند و شل می شوند. درنتیجه باید هنگام شست و شو اصولی را رعایت کرد.

۵ نکته برای شست و شوی شلوارهای جین
پارسینه: چگونگی شست وشوی لباس‌ها از جمله عوامل مهم در نگهداری آن است. شلوار‌های جین نیز از این موضوع مستثنا نیستند. شلوار‌های جین در اثر شست و شو باماشین لباس شویی دچار رنگ پریدگی می‌شوند. ظاهرشان تغییر می‌کند و شل می‌شوند. درنتیجه باید هنگام شست و شو اصولی را رعایت کرد. در این بخش شما را با برخی نکات شستن شلوار جین آشنا می‌کنیم.

از شستن مدام شلوار‌های جین بپرهیزید.
بهترین زمان برای شست و شوی شلوار جین هر ۴ تا ۶ هفته یکبار یا پس از هر ۵ تا ۱۰ بار پوشیدن است. اگر قسمتی از شلوارتان کثیف شده، آن قسمت را با دست بشویید و از شست و شوی مداوم شلوارتان بپرهیزید. بهتر است شلوار‌های جین با دست شسته شوند، ولی اگر قصد دارید از ماشین لباس شویی استفاده کنید، پاک کننده ملایم و آب سرد انتخاب خوی است.
شلوار خود را پشت و رو کنید.
شلوارهایتان را پشت و رو کرده، داخل ماشین لباس شویی قرار دهید. اینکار باعث می‌شود که سطح روی شلوارتان کمتر ساییده شود.
شوینده‌های مخصوص را انتخاب کنید.
برای اینکه شلوارتان دچار رنگ پریدگی نشوند از شوینده‌های مخصوص تثبیت رنگ استفاده کنید. این شوینده‌ها برای لباس‌های تیره و شلوار جین مناسب اند. برای تثبیت رنگ از سرکه نیز می‌توانید استفاده کنید. بدین منظور ابتدا شلوار خود را در محلول آب و کمی سرکه خیس کنیدو با استفاده از پاک کننده دیگر بشویید.
شلوارتان را همراه لباس‌های تیره دیگر بشویید.
شستن شلوار جین به همراه لباس‌های دیگر کمک می‌کند که شلوارتان کمتر ساییده شده و رنگ کمتری از دست بدهد. توجه داشته باشید از شستن حجم زیادی لباس به صورت یکباره بپرهیزید. تا جایی که لباس ها بتوانند آزادانه در ماشین لباسشویی بچرخند در ماشین بگذارید.
استفاده از دمای پایین و چرخش کم
دمای بالا و چرخش بالای ماشین لباسشویی باعث رنگ پریدگی و شل شدن شلوارتان می‌شود. آب داغ منجر به رنگ پس دادن و پوسیدگی سریع لباس جین شما می‌شود. پس هنگام شست و شو دقت کنید که دما پایین و چرخش لباس نیز کم باشد.
از خشک کردن شلوار زیر نور مستقیم آفتاب بپرهیزید.
نور مستقیم آفتاب باعث رنگ پریدگی شلوار شده و همچنین بافت ان را سست کرده و شلوار را شل می‌کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار