گوناگون

فایل گفتگوی خلبان ایرانی و برج مراقبت چگونه به دست اوکراینی‌ها رسید؟

فایل گفتگوی خلبان ایرانی و برج مراقبت چگونه به دست اوکراینی‌ها رسید؟

پارسینه: یک خبرگزاری اوکراینی در اقدامی غیر حرفه‌ای، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده را منتشر کرد.

در این فایل صوتی، خلبان پرواز هواپیمایی آسمان به زبان فارسی به برج مراقبت می‌گوید که شاهد نور شلیک موشک و همچنین انفجار پس از آن است، ولی برج مراقبت از وجود چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی و سپس ۹ بار تلاش می‌کند تا با خلبان هواپیمای اوکراینی ارتباط بگیرد، ولی پاسخی دریافت نمی‌کند ( برای شنیدن مکالمه خلبان و برج مراقبت کلیک کنید ).

البته این فایل صوتی چند ساعت گذشته در شبکه‌های اجتماعی بعنوان مکالمه خلبان پرواز اوکراینی با برج مراقبت در حال بازنشر است.

در همین ارتباط، حسن رضایی فر مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار چنین فایلی مطلع و متعجب شده، گفت: این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد دیگر هیچ سندی به آن‌ها ارائه ندهیم.

رضایی فر یادآور شد: در حال حاضر تیم اوکراینی کشور را ترک کرده و فعلاً هیچ گروه کارشناسی از کشور‌های ذی نفع در این پرونده که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) می‌توانند همزمان در حین بررسی‌های کارشناسی کشور محل وقوع سانحه حضور داشته باشند، در ایران حاضر نیستند.

گفتنی است بر اساس مقررات داخلی و بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است و هیچ فرد یا کشور دیگری نمی‌تواند این مکالمات را بدون هماهنگی با کشور مالک این خدمات، منتشر کند.

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    مسببین چه شدند !!!!!

  • ناشناس

    چه کثافتکاری ای کردید بازم طلبکارید

  • محمد

    آره بابا پدر منتشر کنندگان رو در بیاورید. این مملکت مخفی کاری است

  • سلام

    این مکالمه ثابت میکنه مسئولین هواپیمایی از لحظات اول اصل ماجرا را می دانستند ولی با کتمان و دروغگویی سعی برمخفی کردن ان داشتند .حالا هم با عدم تحویل جعبه سیاه سعی دارند حقایق دیگری را پنهان کنند .

  • ناشناس

    درشرايطى كه برج مراقبت ساعت ٦ صبح از احتمال بالاى اصابت موشك مطلع بوده چگونه سازمان هواپيمايى ووزارت راه ودولت وكشور تا چند روز همه احتمالات موشك را كاملا رد ميكردند؟تاحالا ميگفتند دستگاههاى نظامى انها را مطلع نكرده اما مشخص شد مطلع بوده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار