گوناگون

وزیر امور خارجه قطر: محافظت از حقوق اساسی شهروندان افغان امری ضروری است

وزیر امور خارجه قطر: محافظت از حقوق اساسی شهروندان افغان امری ضروری است

پارسینه: وزیر خارجه قطر در واکنش به تحولات اخیر افغانستان تاکید کرد که بایستی تمامی طرف‌های بین المللی از جمله طالبان تلاش خود را برای حفاظت از حقوق شهروندان افغان بکار گیرند.

به نقل از الجزیره، وزیر خارجه قطر طی سخنانی در واکنش به تحولات اخیر افغانستان تاکید کرد که بایستی تمامی طرف‌های بین المللی درگیر پرونده این کشور تلاش خود را برای حفاظت از حقوق شهروندان غیرنظامی افغان به کار گیرند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در ادامه سخنان خود همچنین اشاره کرد که ضروری است تا حقوق اساسی و ابتدایی تمامی طیف‌های جامعه افغانستان بدون هیچ‌گونه تبعیضی رعایت شود.

وزیر خارجه قطر افزود: اکنون افغانستان در شرایط سختی به سر می‌برد. طالبان هم باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با گروه‌های تروریستی بکار گیرد.

درخواست وزیر خارجه قطر از طالبان برای همکاری بیشتر با جامعه بین الملل در حالی است که ساعاتی پیش «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» گفته بود که خودداری طالبان از اجازه دادن به حضور امنیتی خارجی در فرودگاه کابل روند تلاش‌های بین‌المللی برای فعال ماندن آن را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: قطر می‌کوشد که به طالبان توضیح دهد که امنیت فرودگاه چیزی بیشتر و فراتر از امن بودن اطراف آن است.

وزیر امور خارجه قطر از طالبان خواست که کمک‌های خارجی برای فعال ماندن فرودگاه را بپذیرند، چون شرکت‌های هواپیمایی بدون تأمین شرایط و ضوابط مشخص امنیتی حاضر به پرواز به کابل نخواهند بود.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار