گوناگون

«افزایش چشمگیر» ارسال سلاح از اسرائیل به جمهوری آذربایجان

«افزایش چشمگیر» ارسال سلاح از اسرائیل به جمهوری آذربایجان
در حالی که جنگ خونین میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ ادامه دارد، رسانه‌های اسرائیل از افزایش پرواز هواپیما‌های حامل جنگ‌افزار اسرائیلی به سوی جمهوری آذربایجان خبر داده‌اند.

روزنامه هاآرتص، سه‌شنبه ۱۵ مهر، هم‌زمان با دهمین روز از تجدید این جنگ در قفقاز جنوبی نوشت، در دو هفته اخیر پرواز‌های باربری حامل اسلحه اسرائیلی به آذربایجان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش این روزنامه، در دوران همه‌گیری ویروس کرونا فرودگاه اسرائیل «سوت و کور» است و پرواز‌های تجاری تقریباً وجود ندارد، اما خط هوایی باربری در مسیر تل‌آویو- باکو شاهد «شکوفایی» است.

هاآرتص نوشته است در شرایطی که آتشباری توپ‌ها در قفقاز طنین انداخته، افزایش پرواز‌ها در مسیر اسرائیل- آذربایجان «نتیجه مستقیم تجدید جنگ» در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

رادار‌های رصد، پرواز هواپیما‌های ترابری آذری سیلک‌وِی را که مورد استفاده وزارت دفاع آذربایجان نیز هست، در مسیر باکو به فرودگاه نظامی «رامون» در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل در منطقه «عوودا» ثبت کرده‌اند. این پرواز‌ها که از پیش از بروز حملات اخیر نظامی در قره‌باغ آغاز شده ظاهراً کماکان ادامه دارد.

از سوی دیگر، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان، روز دوشنبه ۱۴ مهر با رئوون ریولین، همتای اسرائیلی‌اش، درباره وضعیت در قره‌باغ و شرایط کشورش تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش سایت خبری اسرائیلی وای. نت، رئیس جمهور اسرائیل به رئیس جمهور ارمنستان گفت که روابط اسرائیل و آذربایجان «سال‌های طولانی ادامه داشته و همکاری آن‌ها علیه کشور ثالثی نیست».

پاسخ رئیس جمهور اسرائیل، ظاهراً به مفهوم رد خواسته ارمنستان در خصوص قطع معاملات نظامی تلقی شده است.

با وجود این، آرمن سمباتیان، سفیر ارمنستان در اسرائیل، که فعلاً به ایروان بازگشته، در پی گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری دو کشور ابراز «امیدواری» کرد که اسرائیل دست‌کم در مقطع کنونی ارسال جنگ‌افزار به باکو را معلق کند.
منبع: Rferl

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    هر طرف که اسرائيل باشد
    آنجا باطل است
    لذا جای بسی شگفتی است که برخی از دوستان
    حرفهای الهام علیف را در ایران تکرار میکنند!

  • ایرانی آباد و آزاد

    دخالت کشورهای خارجی همچون سوریه و عراق و یمن و لبنان و فلسطین و..... در این دو کشور مردمش را بیچاره و کشورشان را نابود می کند!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار