گوناگون

آمریکا چین را به برهم زدن نظم امنیتی آسیا متهم کرد

آمریکا چین را به برهم زدن نظم امنیتی آسیا متهم کرد

پارسینه: کفیل وزارت دفاع آمریکا به طور ضمنی چین را به برهم زدن نظم امنیتی آسیا متهم کرد و مدعی شد دوره مدارا با این گونه رفتارهای پکن به سر آمده است.

به نقل از رویترز، پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا مدعی است این کشور دیگر در برابر رفتار‌های چین که به امنیت آسیا و تهدید در قبال موضوعات متنوعی از دریای چین جنوبی گرفته تا تایوان، بازمی‌گردد؛ محتاطانه برخورد نخواهد کرد.

اگرچه وی در متهم جلوه دادن بازیگران منطقه‌‏ای، مستقیماً‬ به نام چین اشاره نکرد؛ به طور ضمنی مدعی شد که واشنگتن دیگر رفتار پکن را بر نمی‌‏تابد.

وی در این باره مدعی شد: شاید بزرگترین تهدید بلندمدت علیه منافع کشور‌های منطقه (آسیا)، از جانب بازیگرانی است که به جای تبعیت از نظم بین‎الملل به دنبال تضعیف آن هستند.

شاناهان در ادامه ادعا‌های خود افزود: چناچه این رفتار ادامه پیدا کند؛ سازه‎های مصنوعی (اشاره به جزایر مصنوعی چین) به گیشه پرداخت عوارض تبدیل شده و حق حاکمیت از آنِ زورگویان خواهد شد.

وی همچنین مدعی شد که حسن رابطه با واشنگتن به نفع پکن است و چین باید به رفتار‌هایی که حق حاکمیت سایر کشور‌ها را زیر سوال می‌برد و موجب بی‎اعتمادی می‌‏شود؛ خاتمه دهد!
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار