گوناگون

روسیه مانع انتشار بیانیه شورای امنیت علیه «ژنرال حفتر» شد

روسیه مانع انتشار بیانیه شورای امنیت علیه «ژنرال حفتر» شد

پارسینه: منابع دیپلماتیک گفته اند که روسیه مانع انتشار بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه نیروهای ژنرال حفتر در لیبی شده است.

روسیه مانع انتشار بیانیه شورای امنیت علیه «ژنرال حفتر» شد
به گزارش «پارسینه»، روسیه مانع از انتشار یک بیانیه سازمان ملل شده است که به طور خاص، خواستار توقف پیشروی نیرو‌های ژنرال حفتر به سوی طرابلس پایتخت لیبی بوده است.

یورونیوز گزارش داد چند دیپلمات شورای امنیت سازمان مللل به خبرگزاری فرانسه گفتند روسیه در جلسه این شورا خواستار آن شده که بیانیه‌ای منتشر شود که نه فقط نیرو‌های ژنرال حفتر بلکه از تمامی نیرو‌های درگیر بخواهد جنگ را متوقف کنند، اما ایالات متحده با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

روسیه در کنار مصر و امارات عربی متحده از متحدان ژنرال حفتر در لیبی به شمار می‌رود.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه پس از برگزاری جلسه‌ای پشت در‌های بسته از نیرو‌های «ارتش ملی لیبی» که تحت فرمان خلیفه حفتر هستند خواست «فعالیت نظامی خود را متوقف» کنند.

نیرو‌های «ارتش ملی لیبی» سه روز پیش از شرق این کشور به قصد تصرف طرابلس حرکت کرده بودند و روز یکشنبه اعلام کردند که منطقه‌ای را در جنوب پایتخت هدف حملهٔ هوایی قرار داده‌اند.

وزارت بهداشت دولت لیبی اعلام کرد در این حمله و درگیری‌های همزمان با آن دست‌کم ۲۱ تن جان باخته و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در پی این حمله، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: «ما آشکارا مخالفت خود را با عملیات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر اعلام کردیم و خواستار توقف فوری عملیات به سوی پایتخت لیبی هستیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال افزود که این عملیات می‌تواند امنیت جانی شهروندان غیرنظامی را به مخاطره افکنده و در عین حال چشم‌اندازهای یک آینده بهتر برای لیبی را از بین ببرد.

پمپئو تاکید کرد که بحران لیبی «راه حل نظامی» ندارد. او خواستار بازگشت همه نیروها بر سر میز مذاکره سیاسی در این کشور شده است.

لیبی پس از سقوط معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ گرفتار آشوب شد و رقابت بر سر حکومت میان دولت رسمی این کشور به نخست وزیری فائز سراج و نیرو‌های وفادار به ژنرال حفتر در شرق، این کشور را دوپاره کرده است.

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    روسیه فقط طرفدار کسانی مثل خودشه !!!!!!

  • ناشناس

    نتیجه امید و خیال خام مردم بی سواد لیبی به آمریکا و اسراییل! امنیت ملی کشورشون رو به باد دادند. . . و حالا نه تنها به ثروت و رفاه و آزادی نرسیدند بلکه سالها عقب افتادند (راه افتادن بازار برده فروشان!!!) و سالهای سال هم درگیر جنگ و آوارگی خواهند بود و آمریکا و اسراییل و فرانسه و ایتالیا هم بدون مزاحمت دیکتاتور سابق لیبی هر روزه نفت لیبی رو سر میکشن! نتیجه خالی کردن پشت دولت و حکومت کشورشون و امید به دمکراسی و آمریکا و اسراییل و دوستانش به جای فهم دقیق از شرایط کشورشون و ضریب دادن به مشکلات. . . و حالا هر روزه بسیاری از مردم لیبی در خبر ها اظهار پشیمانی میکنن. . . کاش وطن فروشان درس بگیرن. . .

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    حامی حفتر و دار و دسته اش فرانسه هست

  • ناشناس

    هرجا سخن از تحریم - جنگ داخلی - قحطی - گرسنگی - تورم - فلاکت- آوارگی و بیچارگی ملت هاست . نام روسیه میدرخشد !!!!!

    مهره های شطرنجی که باید سوخت شوند تا روسیه بتوناند منافعش را تضمین کند !!!!!

  • ناشناس

    از قرار معلوم چیزی تو لیبی به امیکا نرسیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار