گوناگون

واکنش ونزوئلا به دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

واکنش ونزوئلا به دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

پارسینه: وزیر خارجه ونزوئلا واکنش آمریکا به ورود جنگنده روسی به داخل کشور را بدبینانه و بی‌احترامی دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در حالی این مطلب را عنوان کرد که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به دو کشور روسیه و ونزوئلا به عنوان کشور‌هایی با دولت‌هایی فاسد اشاره کرد که اموال دولتی را به باد می‌دهند و آزادی را از بین برده‌اند درحالیکه مردمشان در رنج هستند.

به گفته وزیر خارجه ونزوئلا، آمریکا دست کم مالکیت ۸۰۰ پایگاه نظامی در ۷۰ کشور را داراست و ۷۵ عملیات از ۱۰۷ عملیات امنیتی را در آمریکای لاتین انجام می‌دهد.

وزیر خارجه ونزوئلا در توئیت خود نوشت: مایه عصبانیت ماست که دولت آمریکا حق ما را برای دفاع و انجام همکاری‌های امنیتی با سایر کشور‌ها زیر سوال می‌برد درحالیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ما را علنا با مداخله نظامی تهدید می‌کند. اگر شما به دنبال همکاری هستید، تحریم‌ها را بردارید.

وی همچنین به واشنگتن تاکید کرد تا بودجه نظامی‌اش را برای سال ۲۰۱۹ که حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است، کاهش دهد.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: به طور حتم ۵۰ میلیون فقیر و خانواده که دسترسی به بیمه سلامت در آمریکا ندارند را می‌توان با این پول کمک کرد.

همچنین بعد از کرملین وزارت خارجه روسیه نیز به حرف‌های پامپئو واکنش نشان داد و گفت: اظهارات ناامیدکننده پامپئو در توییتر این را به ما القا می‌کند که هیچ فردی در آمریکا به هیچ چیز پایبند نیست و هر کاربری می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید و به خود اجازه بدهد از حد و مرز ادب فراتر برود. ما درباره شخصیتی رسمی صحبت می‌کنیم. نمی‌توانیم این نادیده گرفتن معیار‌های اخلاق دیپلماتیک را مساله‌ای گذرا بدانیم، آنچه پامپئو گفته غیرقابل قبول و کاملا غیرحرفه‌ای است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: آمریکا بهتر است قبل از بررسی پول جیب دیگران به نحوه هزینه کردن‌هایش توجه کند. به عنوان مثال بازرس کل وزارت دفاع آمریکا بار‌ها زنگ خطر را درباره هدر رفتن میلیون دلار از پول‌های مالیات دهندگان آمریکایی به صدا درآورده که تصور می‌شود با هدف کمک به افغانستان است، اما هیچ راحتی را برای آن‌ها نداشته است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار