گوناگون

نتانیاهو از ترس اوباما به وزیرانش درباره اظهاراتشان هشدار داد

نتانیاهو از ترس اوباما به وزیرانش درباره اظهاراتشان هشدار داد

پارسینه: نخست وزیر رژیم اسرائیل به اعضای حزبش گفته است که آشکارا در مورد اشغال بخش های دیگر کرانه باختری و شهرک سازی در این منطقه صحبت نکنند.

ترس نتانیاهو از اوباما و هشدار به وزیرانش درباره شهرک‌سازی

به گزارش «پارسینه» به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در جلسه ویژه کابینه امنیتی با وزیران عضو لیکود که در رابطه با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل برگزار شد، به اعضای حزبش گفت آشکارا در مورد جدا کردن بخش های بیشتر در کرانه باختری و شهرک سازی صحبت نکنند چرا که ممکن است باعث شود باراک اوباما اقدامات تازه ای را علیه این رژیم در پیش گیرد.

نتانیاهو گفت: درباره الصاق سرزمینی و شهرک سازی اظهارنظر نکنند چرا که ممکن است پیش از تغییر دولت در ایالات متحده در 20 ژانویه تحرکات بین المللی بیشتری (علیه اسرائیل) صورت گیرد.

او اضافه کرد: موضوع همچنان داغ است و ما هنوز نشنیده ایم که تمام شود.

این هشدار نتانیاهو پس از آن مطرح شد که چندین وزیر، از جمله وزیران عضو لیکود، آشکارا خواستار اشغال بخش های بیشتری از کرانه باختری در واکنش به تصمیم شورای امنیت شدند.

زاچی هانگبی، وزیر همکاری منطقه ای رژیم اسرائیل هم پس از صحبت های نتانیاهو گفت که اسرائیل باید از اقدامات یک جانبه همچون گرفتن کرانه باختری خودداری کند.

این در حالی است که نفتالی بِنِت، وزیر آموزش و عضو حزب خانه یهود با حمله به قطعنامه ملل متحد خواستار پیشبرد اشغال بخش هایی از کرانه باختری و شهرکسازی گسترده در منطقه «معاله آدومیم» شد.

گیلاد اردان، وزیر امنیت عمومی، هم خواستار گسترش شهرک سازی ها شد. او گفت: ما باید برای قطع کردن تامین مالی سازمان ملل متحد تلاش کنیم. ما باید فورا ضمیمه کردن ساختمان های مسکونی را اعلام کنیم... ما باید ساخت و سازهای جدید را در این منطقه دوباره شروع کنیم.

پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل متحد که با رای ممتنع آمریکا عملی شد، نتانیاهو کاخ سفید را مورد انتقاد قرار شدیدی قرار داد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل به اعضای حزبش گفته است که آشکارا در مورد اشغال بخش های دیگر کرانه باختری و شهرک سازی در این منطقه صحبت نکنند.

آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل


ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار