گوناگون

هلاکت معاون ارشد البغدادی/ پیشمرگه شهر بعشیقه را آزاد کرد

هلاکت معاون ارشد البغدادی/ پیشمرگه شهر بعشیقه را آزاد کرد

پارسینه: پس از آزادی شهر مسیحی نشین برطله در روز گذشته، هفتمین روز از عملیات آزادسازی موصل با پیشروی نیروهای عراقی در میدان و جدال لفظی مقامات بغداد و آنکارا ادامه دارد.

فوری: شهر مسیحی نشین حمدانیه آزاد شد
به گزارش «پارسینه» ، در هفتمین روز عملیات آزادسازی موصل، نیروهای عراقی به پنج کیلومتری موصل رسیده اند. این در حالی است که جدال لفظی میان مقامات عراق و ترکیه ادامه دارد. مهمترین رخدادهای امروز را لحظه به لحظه بخوانید:

هلاکت معاون ارشد ابوبکر البغدادی
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۷:۳۱
مهر به نقل از النشره: جنگنده های ارتش عراق مواضع تروریست های تکفیری داعش در جنوب شهر موصل را بمباران کردند که به دنبال آن یکی از معاونان ارشد سرکرده گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید.

عملیات ضد تروریستی نیروهای مشترک عراقی در شهر موصل همچنان ادامه دارد.

در جریان این عملیات، جنگنده های ارتش عراق، مواضع تروریست های داعش در جنوب شهر موصل را بمباران کردند.

به دنبال این حمله یکی از معاونان ارشد أبوبکر البغدادی سرکرده داعش به هلاکت رسید.

در همین ارتباط، ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های این کشور بر اساس گزارش های دستگاه های اطلاعاتی، مخفیگاه «أبو أسامه» معاون ارشد البغدادی را شناسایی کرده و آن را هدف قرار دادند.

خبر دیگر اینکه تروریست های داعش، پنج نفر از ائمه جماعت مساجد در شهر موصل را بازداشت کردند. داعش این افراد را به اتهام تحریک مردم به ایستادن در برابر این گروه، دستگیر کرده است.

پیشمرگه های کرد شهر بعشیقه را آزاد کردند
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۶:۲۶
پارسینه به نقل از کرد نت: نیروهای کرد توانستند شهر بعشیقه در نزدیکی موصل را آزاد کنند.

یک مقام رسمی آمریکایی گفت مسعود بارزانی به اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، اطلاع داده که نیروهای کرد توانسته اند شهر بعشیقه را از دست داعش خارج کنند. پیشمرگه های کرد گفته اند وارد شهر شده اند اما هنوز خبرنگاران اجازه ورود پیدا نکرده اند.

داعش ۴۰ نفر از اهالی یک روستای آزاد شده را اعدام کرد
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۶:۰۶

پارسینه به نقل از سی ان ان: تروریست های داعش چهل نفر از کسانی را که آزادی روستایشان به دست نیروهای عراقی را جشن گرفته بودند، اعدام کردند.

یک عضو شورای شهر موصل به نقل از منابع محلی گفت پس از آن که نیروهای عراقی روستایی در نزدیکی نمرود، در جنوب موصل، را آزاد کردند، هیچ کدام از آنها در روستا نمانند تا از مطمئن شوند که نیروهای داعش رفته اند.

پس از آن که سربازان عراقی روستا را ترک کردند، تروریست های داعش که پنهان شده بودند به روستا بازگشته و افرادی را که به استقبال نیروهای عراقی رفته بودند اعدام کردند.


داعش کارگاه کبریت سازی موصل را به آتش کشید
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۵:۳۶
ایرنا: منابع پزشکی استان نینوا گزارش دادند که گروه تروریستی تکفیری داعش یک کارگاه ساخت کبریت را به آتش کشید که در اثر متصاعدشدن گازهای شیمیایی 100نفر دچار مسمومیت و احساس خفگی شده اند.

به نوشته پایگاه خبری شفق نیوز عراق، 'لیث حبابه' رئیس بخش بهداشت و درمان استان نینوا روز یکشنبه گفت : 100 نفر شامل زنان و کودکان را که در اثر انتشار گازهای شیمیایی و سمی در جنوب شهر موصل مسموم شده بودند تحت معالجه قرار داد.

منابع نظامی عراق روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بودند که نیروهای عراقی گارگاه کبریت در جنوب موصل را آزاد و عناصر داعش را از این منطقه پاکسازی کردند.

ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه به مرکز موصل نزدیک شده اند و ادامه پیشروی داعش را شدیدا نگران کرده است؛ از این رو نیروهای عراقی برای مقابله با احتمال استفاده داعش از سلاح شیمایی، به ماسک مجهز شدند.
شهر مسیحی نشین حمدانیه آزاد شد
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۴:۲۲

پارسینه به نقل از سی ان ان: نیروهای عراقی از در اختیار گرفتن کنترل کامل شهر مسیحی نشین حمدانیه خبر دادند.

ژنرال ریاض جلال، فرمانده نیروهای زمینی عراق در عملیات موصل به تلوزیون العراقیه گفت در تلاش هستند تا مقامات محلی را برای بازگشایی ساختمان های اصلی به شهر برگردانند و طرح هایی برای تعمیر زیرساخت ها دارند.


طرح پیشنهادی آمریکا به عراق برای مشارکت ترکیه
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۳:۳۱

ایسنا: یک منبع عراقی فاش کرد که، وزیر دفاع آمریکا حامل طرحی برای مسئولان بغداد بوده که به دنبال تحمیل حضور ترکیه در عراق است و بغداد نیز ممکن است آن را بپذیرد. به ویژه اینکه ترکیه در حملات هوایی موصل به صورت گسترده مشارکت دارد.

این منبع "آگاه" عراقی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت، کشورهای عربی دیگری چون اردن نیز در حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا در موصل مشارکت دارند.

او گفت: براساس توافقی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با خود به عراق آورده، ترکیه با ضمانت آمریکا متعهد می‌شود که نیروهای خود را در روز بعد از اعلام پیروزی در موصل، از عراق خارج کند و سلاح‌های سنگینی که در اختیار دارد، به عنوان هدیه به ارتش عراق بدهد که این هدیه عبارت است از 50 تانک، 12 توپ، هشت خودروی زرهی و هشت هلی کوپتر.

اشتون کارتر صبح روز شنبه از ترکیه وارد عراق شد تا هم از نزدیک در جریان عملیات موصل قرار بگیرد و هم درباره اختلافات بغداد و ترکیه بر سر این عملیات پادرمیانی کند.

وی گفت: همچنین توافقی میان آمریکا و ترکیه وجود دارد که براساس آن ترکیه با حدود 10 هزار نیروی جنگی در نبرد رقه در سوریه نیز شرکت می‌کند اما موظف است که به فاصله یک روز بعد از بازپس‌گیری شهر و پایان نبرد، این نیروها را از سوریه خارج کند.

این منبع گفت: ائتلاف تحت امر آمریکا حملات هوایی خود در موصل را در راستای اعمال فشار برطرف عراقی برای قبول این طرح، به میزان 63 درصد کاهش داده است.

آزادی یک مکان مقدس شیعیان در بعشیقه
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۲:۳۸

پارسینه به نقل از آسوشیتدپرس: نیروهای پیشمرگه می گویند عملیاتی آفندی را در دو جبهه در شمال شرق موصل و در نزدیکی شهر بعشیقه آغاز کرده اند.

ژنرال حیدر فضیل از نیروهای ویژه عراق می گوید آنها با حمله به بعشیقه و محاصره آن توانستند بخش هایی از شهر را در اختیار بگیرند. او می گوید کردها توانستند دو روستا را در نزدیکی بعشیق و یک مکان مقدس شیعیان را در منطقه آزاد کنند.

بعشیقه در نزدیکی پایگاهی نظامی است که نزدیک به 500 نظامی ترکیه ای در آن حضور دارند.


مشارکت مستقیم نیروهای ترکیه در موصل بعید است
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۲۳
ایسنا به نقل از خبرگزاری آنادولو: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هرگونه ایفای نقش مستقیم نیروهای ترکیه‌ در جنگ برای بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش را رد کرد.

با این حال او به خبرنگاران در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت، احتمالا از نیروهای ویژه برای حمایت از شبه‌نظامیان محلی در حملات موصل استفاده می‌شود.

او افزود: عملیات زمینی باید به دست ارتش ملی عراق انجام شود نه گروه‌های دیگر. بعید است که ترکیه یا سایر کشورها به این عملیات زمینی بپیوندند. آنجا نیروهای پیشمرگ هستند که ترکیه آنها را آموزش داده است. اگر لازم شود، نیروهای ویژه ما قطعا می‌توانند از نیروهای محلی پشتیبانی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود، آنکارا اکنون در حال حمایت از این عملیات از طریق نیروی هوایی است. او به نقش نیروی هوایی ترکیه بر فراز موصل اشاره‌ای نکرد.

ترکیه آماده اتخاذ تدابیری در عراق است
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۹
تسنیم به نقل از «رویترز»: «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه عنوان داشت که ترکیه آماده «اتخاذ تدابیری» در عراق است؛ چرا که به تعهدهای واشنگتن و بعداد درباره عدم مشارکت جنگجویان کُرد و «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عملیات موصل، اعتمادی ندارد.

ییلدریم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود ترکیه در برابر وضعیت عراق، که دارای مرزهایی به طول 350 کیلومتری با این کشور است، دست بسته نمی‌نشیند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: «ترکیه هرگز نمی‌تواند در قبال کشتارها، موج احتمالی آوارگان و درگیری‌ها در مرزها دست‌بسته بنشیند، ضرورت دارد به سرعت وارد عمل شود.»

به ترکیه در موصل نیازی نداریم
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۷
ایلنا به نقل از رویترز: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز شنبه در دیداری که با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا داشت، تأکید کرد که نیازی به حضور نیروهای ارتش ترکیه در جریان عملیات فعلی برای بازپس‌گیری موصل نیست. پیش از این وزیر دفاع آمریکا گفته بود «موافقت اصولی» برای حضور ترکیه به دست آمده است.

العبادی عنوان داشت، نبرد موصل به عراق مربوط می‌شود؛ «عراقی‌ها برای این نبرد برنامه‌ریزی کرده‌اند و آن را پیش می‌برند. می‌دانم که ترک‌ها می‌خواهند در آن نقش داشته باشند؛ ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم، این چیزی‌ست که عراقی‌ها خود، آن‌را به سرانجام می‌رسانند، و عراقی‌ها هستند که موصل و بقیه مناطق را آزاد خواهند کرد».

اشتون کارتر نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت، موضوع نقش ترکیه در نبردهای موصل، موضوع سختی‌ است. او در عین حال تاکید کرده که تمامیت ارضی عراق، در جریان نبردها علیه گروه تروریستی داعش، از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «تضمین می‌دهیم» که تمامیت ارضی عراق «اولویت ائتلاف بین‌المللی (علیه داعش) است».

نیروهای عراقی به 5 کیلومتری موصل رسیدند
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۵
ایرنا به نقل از اسکای نیوز: کریم سنجاری وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق شنبه شب اعلام کرد که نیروهای عراقی در پی ورود به شهر الحمدانیه، هم اینک به پنج کیلومتری موصل رسیده و نبرد علیه داعش طبق برنامه پیش می رود.

نیروهای عراقی با پشتییانی هواپیماهای ائتلاف بین المللی، پیشروی برای تصرف کامل شهر «تلکیف» در حومه شمالی شهر موصل و تلاش برای تصرف آن را ادامه می دهند.

این در حالی است که جنگ با عناصر تروریستی داعش در اطراف موصل بشدت ادامه دارد.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق نیز گفت: نیروهای عراقی و پلیس فدرال و پیشمرگه های کرد، پیروزی های قابل توجهی در برخی مناطق موصل به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد که پرچم عراق در بخشداری الحمدانیه به اهتزاز درآمده و پاکسازی این منطقه ادامه دارد و روستاهای هراره و الرصیه نیز آزاد شده است.
هلاکت معاون والی موصل
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۴
خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه: یک سرکرده داعش موسوم به «معاون والی موصل» روز شنبه در حمله هوایی نیروهای عراقی به منطقه «تلکیف» واقع در شمال غربی موصل به هلاکت رسید.

تلویزیون رسمی عراق طی خبری فوری اعلام کرد که جنگنده های عراقی معاون والی موصل را در منطقه تلکیف در محور شمالی موصل به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی پیش از این از ورود ارتش به مرکز منطقه تلکیف و آزادی محلات سومر و العسکری و برافراشتن پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن خبر داده بودند.


مهر به نقل از النشره: جنگنده های ارتش عراق مواضع تروریست های تکفیری داعش در جنوب شهر موصل را بمباران کردند که به دنبال آن یکی از معاونان ارشد سرکرده گروه تروریستی داعش به هلاکت رسید.

عملیات ضد تروریستی نیروهای مشترک عراقی در شهر موصل همچنان ادامه دارد.

در جریان این عملیات، جنگنده های ارتش عراق، مواضع تروریست های داعش در جنوب شهر موصل را بمباران کردند.

به دنبال این حمله یکی از معاونان ارشد أبوبکر البغدادی سرکرده داعش به هلاکت رسید.

در همین ارتباط، ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های این کشور بر اساس گزارش های دستگاه های اطلاعاتی، مخفیگاه «أبو أسامه» معاون ارشد البغدادی را شناسایی کرده و آن را هدف قرار دادند.

خبر دیگر اینکه تروریست های داعش، پنج نفر از ائمه جماعت مساجد در شهر موصل را بازداشت کردند. داعش این افراد را به اتهام تحریک مردم به ایستادن در برابر این گروه، دستگیر کرده است.

پارسینه به نقل از کرد نت: نیروهای کرد توانستند شهر بعشیقه در نزدیکی موصل را آزاد کنند.

یک مقام رسمی آمریکایی گفت مسعود بارزانی به اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، اطلاع داده که نیروهای کرد توانسته اند شهر بعشیقه را از دست داعش خارج کنند. پیشمرگه های کرد گفته اند وارد شهر شده اند اما هنوز خبرنگاران اجازه ورود پیدا نکرده اند.

پارسینه به نقل از سی ان ان: تروریست های داعش چهل نفر از کسانی را که آزادی روستایشان به دست نیروهای عراقی را جشن گرفته بودند، اعدام کردند.

یک عضو شورای شهر موصل به نقل از منابع محلی گفت پس از آن که نیروهای عراقی روستایی در نزدیکی نمرود، در جنوب موصل، را آزاد کردند، هیچ کدام از آنها در روستا نمانند تا از مطمئن شوند که نیروهای داعش رفته اند.

پس از آن که سربازان عراقی روستا را ترک کردند، تروریست های داعش که پنهان شده بودند به روستا بازگشته و افرادی را که به استقبال نیروهای عراقی رفته بودند اعدام کردند.


ایرنا: منابع پزشکی استان نینوا گزارش دادند که گروه تروریستی تکفیری داعش یک کارگاه ساخت کبریت را به آتش کشید که در اثر متصاعدشدن گازهای شیمیایی 100نفر دچار مسمومیت و احساس خفگی شده اند.

به نوشته پایگاه خبری شفق نیوز عراق، 'لیث حبابه' رئیس بخش بهداشت و درمان استان نینوا روز یکشنبه گفت : 100 نفر شامل زنان و کودکان را که در اثر انتشار گازهای شیمیایی و سمی در جنوب شهر موصل مسموم شده بودند تحت معالجه قرار داد.

منابع نظامی عراق روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بودند که نیروهای عراقی گارگاه کبریت در جنوب موصل را آزاد و عناصر داعش را از این منطقه پاکسازی کردند.

ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه به مرکز موصل نزدیک شده اند و ادامه پیشروی داعش را شدیدا نگران کرده است؛ از این رو نیروهای عراقی برای مقابله با احتمال استفاده داعش از سلاح شیمایی، به ماسک مجهز شدند.

پارسینه به نقل از سی ان ان: نیروهای عراقی از در اختیار گرفتن کنترل کامل شهر مسیحی نشین حمدانیه خبر دادند.

ژنرال ریاض جلال، فرمانده نیروهای زمینی عراق در عملیات موصل به تلوزیون العراقیه گفت در تلاش هستند تا مقامات محلی را برای بازگشایی ساختمان های اصلی به شهر برگردانند و طرح هایی برای تعمیر زیرساخت ها دارند.



ایسنا: یک منبع عراقی فاش کرد که، وزیر دفاع آمریکا حامل طرحی برای مسئولان بغداد بوده که به دنبال تحمیل حضور ترکیه در عراق است و بغداد نیز ممکن است آن را بپذیرد. به ویژه اینکه ترکیه در حملات هوایی موصل به صورت گسترده مشارکت دارد.

این منبع "آگاه" عراقی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت، کشورهای عربی دیگری چون اردن نیز در حملات هوایی ائتلاف تحت امر آمریکا در موصل مشارکت دارند.

او گفت: براساس توافقی که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با خود به عراق آورده، ترکیه با ضمانت آمریکا متعهد می‌شود که نیروهای خود را در روز بعد از اعلام پیروزی در موصل، از عراق خارج کند و سلاح‌های سنگینی که در اختیار دارد، به عنوان هدیه به ارتش عراق بدهد که این هدیه عبارت است از 50 تانک، 12 توپ، هشت خودروی زرهی و هشت هلی کوپتر.

اشتون کارتر صبح روز شنبه از ترکیه وارد عراق شد تا هم از نزدیک در جریان عملیات موصل قرار بگیرد و هم درباره اختلافات بغداد و ترکیه بر سر این عملیات پادرمیانی کند.

وی گفت: همچنین توافقی میان آمریکا و ترکیه وجود دارد که براساس آن ترکیه با حدود 10 هزار نیروی جنگی در نبرد رقه در سوریه نیز شرکت می‌کند اما موظف است که به فاصله یک روز بعد از بازپس‌گیری شهر و پایان نبرد، این نیروها را از سوریه خارج کند.

این منبع گفت: ائتلاف تحت امر آمریکا حملات هوایی خود در موصل را در راستای اعمال فشار برطرف عراقی برای قبول این طرح، به میزان 63 درصد کاهش داده است.

پارسینه به نقل از آسوشیتدپرس: نیروهای پیشمرگه می گویند عملیاتی آفندی را در دو جبهه در شمال شرق موصل و در نزدیکی شهر بعشیقه آغاز کرده اند.

ژنرال حیدر فضیل از نیروهای ویژه عراق می گوید آنها با حمله به بعشیقه و محاصره آن توانستند بخش هایی از شهر را در اختیار بگیرند. او می گوید کردها توانستند دو روستا را در نزدیکی بعشیق و یک مکان مقدس شیعیان را در منطقه آزاد کنند.

بعشیقه در نزدیکی پایگاهی نظامی است که نزدیک به 500 نظامی ترکیه ای در آن حضور دارند.


ایسنا به نقل از خبرگزاری آنادولو: مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هرگونه ایفای نقش مستقیم نیروهای ترکیه‌ در جنگ برای بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش را رد کرد.

با این حال او به خبرنگاران در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت، احتمالا از نیروهای ویژه برای حمایت از شبه‌نظامیان محلی در حملات موصل استفاده می‌شود.

او افزود: عملیات زمینی باید به دست ارتش ملی عراق انجام شود نه گروه‌های دیگر. بعید است که ترکیه یا سایر کشورها به این عملیات زمینی بپیوندند. آنجا نیروهای پیشمرگ هستند که ترکیه آنها را آموزش داده است. اگر لازم شود، نیروهای ویژه ما قطعا می‌توانند از نیروهای محلی پشتیبانی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود، آنکارا اکنون در حال حمایت از این عملیات از طریق نیروی هوایی است. او به نقش نیروی هوایی ترکیه بر فراز موصل اشاره‌ای نکرد.

تسنیم به نقل از «رویترز»: «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه عنوان داشت که ترکیه آماده «اتخاذ تدابیری» در عراق است؛ چرا که به تعهدهای واشنگتن و بعداد درباره عدم مشارکت جنگجویان کُرد و «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عملیات موصل، اعتمادی ندارد.

ییلدریم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود ترکیه در برابر وضعیت عراق، که دارای مرزهایی به طول 350 کیلومتری با این کشور است، دست بسته نمی‌نشیند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: «ترکیه هرگز نمی‌تواند در قبال کشتارها، موج احتمالی آوارگان و درگیری‌ها در مرزها دست‌بسته بنشیند، ضرورت دارد به سرعت وارد عمل شود.»

ایلنا به نقل از رویترز: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز شنبه در دیداری که با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا داشت، تأکید کرد که نیازی به حضور نیروهای ارتش ترکیه در جریان عملیات فعلی برای بازپس‌گیری موصل نیست. پیش از این وزیر دفاع آمریکا گفته بود «موافقت اصولی» برای حضور ترکیه به دست آمده است.

العبادی عنوان داشت، نبرد موصل به عراق مربوط می‌شود؛ «عراقی‌ها برای این نبرد برنامه‌ریزی کرده‌اند و آن را پیش می‌برند. می‌دانم که ترک‌ها می‌خواهند در آن نقش داشته باشند؛ ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم، این چیزی‌ست که عراقی‌ها خود، آن‌را به سرانجام می‌رسانند، و عراقی‌ها هستند که موصل و بقیه مناطق را آزاد خواهند کرد».

اشتون کارتر نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت، موضوع نقش ترکیه در نبردهای موصل، موضوع سختی‌ است. او در عین حال تاکید کرده که تمامیت ارضی عراق، در جریان نبردها علیه گروه تروریستی داعش، از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «تضمین می‌دهیم» که تمامیت ارضی عراق «اولویت ائتلاف بین‌المللی (علیه داعش) است».

ایرنا به نقل از اسکای نیوز: کریم سنجاری وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق شنبه شب اعلام کرد که نیروهای عراقی در پی ورود به شهر الحمدانیه، هم اینک به پنج کیلومتری موصل رسیده و نبرد علیه داعش طبق برنامه پیش می رود.

نیروهای عراقی با پشتییانی هواپیماهای ائتلاف بین المللی، پیشروی برای تصرف کامل شهر «تلکیف» در حومه شمالی شهر موصل و تلاش برای تصرف آن را ادامه می دهند.

این در حالی است که جنگ با عناصر تروریستی داعش در اطراف موصل بشدت ادامه دارد.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق نیز گفت: نیروهای عراقی و پلیس فدرال و پیشمرگه های کرد، پیروزی های قابل توجهی در برخی مناطق موصل به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد که پرچم عراق در بخشداری الحمدانیه به اهتزاز درآمده و پاکسازی این منطقه ادامه دارد و روستاهای هراره و الرصیه نیز آزاد شده است.
خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه: یک سرکرده داعش موسوم به «معاون والی موصل» روز شنبه در حمله هوایی نیروهای عراقی به منطقه «تلکیف» واقع در شمال غربی موصل به هلاکت رسید.

تلویزیون رسمی عراق طی خبری فوری اعلام کرد که جنگنده های عراقی معاون والی موصل را در منطقه تلکیف در محور شمالی موصل به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی پیش از این از ورود ارتش به مرکز منطقه تلکیف و آزادی محلات سومر و العسکری و برافراشتن پرچم عراق بر بالای ساختمان های آن خبر داده بودند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار