گوناگون

آغاز پرواز بمب افکن های آمریکا بر فراز پیونگ یانگ!

آغاز پرواز بمب افکن های آمریکا بر فراز پیونگ یانگ!

پارسینه: چهار روز پس از پنجمین و احتمالا قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی ، ایالات متحده امروز ( سه شنبه ) با پرواز دو فروند از بمب افکن های عظیم خود بر فراز آسمان کره جنوبی به آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ پاسخ داد .

به گزارش پارسینه ؛ به دنبال آزمایش هسته ای جدید و تنش آفرین کره شمالی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که بمب افکن هایش به نشانه حمایت از کره جنوبی بر فراز این کشور به پرواز در خواهند آمد.

از سوی دیگر، سئول می گوید که کره شمالی آماده است تا پس از پنجمین و مخربترین آزمایش هسته ای خود در روز جمعه، دست به آزمایش هسته ای دیگری بزند. کره جنوبی با ادعای اینکه ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در راه است، هشدار داد که اگر همسایه شمالی اش قصد حمله اتمی داشته باشد برنامه تخریب و نابودی پیونگ یانگ، پایتخت را به اجرا در خواهد آورد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز آزمایشهای هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را محکوم کرد. او گفت: «کره شمالی در طول ۹ ماه، دو آزمایش هسته ای انجام داده و به آبهای ژاپن در محدودۀ انحصاری اقتصادی این کشور موشک شلیک کرده است».

همزمان خبرگزاری کیودو ژاپن خبر داد که ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه وارد پکن، پایتخت چین شده است. وزارت خارجه چین اما با اعلام اینکه تحریمها علیه کره شمالی بتنهایی باعث فروکش کردن تنش در شبه جزیره کره نمی شود و اقدامات یکجانبه ره به جایی نمی برد، گفت که معمای حل تنش در این شبه جزیره به تنهایی نه به عهده چین، که بر عهدۀ آمریکاست.

پیونگ یانگ ادعا می کند به قابلیت سوار کردن کلاهک بر موشکهای بالستیک دست یافته است.
سال گذشته نیز در پی آزمایش هیدروژنی کره شمالی آمریکا رفتاری مشابه نشان داد.در مقابل آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی که جنبه تهدید آمیز داشت آمریکایی ها یک واکنش ساده اما تهدید آمیز اتمی نیز نشان دادند که در مطبوعات ما کمتر منعکس شد.

درست چهار روز بعد از این آزمایش هسته ای که نیروهای نظامی مستقر آمریکا در کره جنوبی را به حالت آماده باش در آورد، یک بمب افکن بی۵۲ که قادر به حمل تسلیحات هسته ای است از پایگاه نظامی اندرسن نیروی هوایی آمریکا در کشور گوام برخاست و با گذر از نزدیکترین نقطه به آسمان کره شمالی پس از طی مسافت ۱۹۰۰ مایلی بر فراز اوسان کره جنوبی یک پرواز نمایشی انجام داد.

در این پرواز دوجنگنده اف۱۶ (F-۱۶C) نیروی هوایی آمریکا و دو جنگنده اف۱۵ (F-۱۵K ( نیروی هوایی کره جنوبی این بمب افکن غول پیکر را اسکورت کردند تا دوباره به گوام بازگشت.
آغاز پرواز هیولاهای آمریکا بر فراز کره شمالی!
شبکه خبری CNNگزارش داد چهار روز پس از پنجمین و احتمالا قدرتمندترین آزمایش هسته ای کره شمالی ، ایالات متحده امروز ( سه شنبه ) با پرواز دو فروند از بمب افکن های عظیم خود بر فراز آسمان کره جنوبی به آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ پاسخ داد.
روزنامه تلگراف نیز در گزارشی نوشت: بنابر گفته کریستوفر بوش، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، این کشور قرار است در ۱۳ سپتامبر و در واکنش به آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی دو بمب‌افکن هسته‌ای فراصوتی را به شبه جزیره کره ارسال کند.

ابتدا قرار بود این دو بمب‌افکن پیشرفته‌ی هسته‌ای روز دوشنبه به شبه جزیره کره وارد شوند که به دلیل شرایط بد آب و هوایی این ماموریت یک روز به تاخیر افتاده است. به طور معمول آمریکا پس از انجام آزمایش هسته‌ای توسط پیونگ یانگ یک واکنش نظامی انجام می‌دهد که در راستای حمایت از متحد خود یعنی کره جنوبی است.

در ماه ژانویه و پس از انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی؛ واشنگتن بمب‌افکن‌های هسته‌ای B-۵۲ خود را به شبه جزیره کره فرستاد.

با انجام پنجمین و بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در روز جمعه بار دیگر تنش در شبه جزیره کره افزایش یافته است.روز یک‌شنبه کره جنوبی هشدار داد که پیونگ یانگ آماده است تا آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد.

بوش افزود: این اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی باعث بر هم زدن ثبات در منطقه شرق آسیا شده است. ائتلاف آمریکا و متحدانش در منطقه هر روز گام‌های لازم برای دفاع از کره جنوبی در مقابل تهدیدات کره شمالی را برمی‌دارد

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    آمریکا حق اعتراض به کره شمالی را ندارد چراکه خویش بمب اتم دارد

  • taroatapikatma

    کره شمالی باید تنبیه شود .

  • ناشناس

    ولی اگر خدایی نکرده جنگ بشه
    هیچی از پیونگ یانگ باقی نمی مونه
    اونم به خاطر هوسهای یه آشغال احمق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار