گوناگون

دوره پیش دانشگاهی حذف شد

پارسینه: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به زمان حذف دوره پیش دانشگاهی، گفت: دوره پیش‌دانشگاهی بر اساس مصوبه‌ای که داشتیم، حذف شد و تا پایان سال تحصیلی آینده نیز کلاس پیش دانشگاهی حذف می‌شود.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «دوره پیش دانشگاهی چه زمانی حذف می‌شود؟»، اظهار داشت: در گذشته مصوبه‌ای داشتیم که کل دوره پیش دانشگاهی حذف شد.

وی افزود: این یکسالی که دانش‌آموزان تحت عنوان پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند را به دوره دبیرستان اضافه کردیم و با عنوان «کلاس پیش دانشگاهی»، کار دنبال می‌شود.

نوید ادهم با اشاره به اینکه در پایان سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر این اساس دوره دبیرستان ۶ سال خواهد شد که ۳ سال آن دوره اول متوسطه و ۳ دیگر دوره دوم متوسطه خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان سال تحصیلی آینده، کلاسی تحت عنوان دوره پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و دوره تحصیلی دبیرستانی‌ها در دوره دوم، ۳ سال خواهد بود.

وی در خصوص سرنوشت چگونگی شرکت دانش‌آموزان در کنکور با حذف پیش دانشگاهی نیز گفت: نمرات پایانی دانش‌آموزان به عنوان ملاک اصلی ورود به دانشگاه‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

  • ناشناس

    اتفاقا دوره خیلی ضروری بود چون هرکی میخواست بره دانشگاه این یکسالو جدا میخوند اما حالا مجبوره واسه دیپلم یکسال اضاف بخونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار