گوناگون

شهادت 'سرنشینان' هواپیمای سپاه پاسداران در سانحه هوایی

شهادت 'سرنشینان' هواپیمای سپاه پاسداران در سانحه هوایی

پارسینه: به گزارش قرارگاه قدس، هواپیمای جایرو پلن متعلق به سپاه پاسداران در جریان انجام ماموریت شناسایی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گزارش پارسینه ، :روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد هواپیمای جایرو پلن متعلق به سپاه پاسداران در جریان انجام ماموریت شناسایی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

در این گزارش آمده یک فروند هواپیمای فوق سبک از نوع جایروپلن با دو سرنشین هنگام بازگشت از ماموریت شناسایی در حوالی ایرانشهر دچار سانحه شد و سقوط کرد. براساس این گزارش، روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران اعلام کرد که خلبان هواپیما به نام احمد مایلی پس از سقوط به شهادت رسیده است.

این حادثه بعد از ظهر روز گذشته روی داد و صبح امروز، سه شنبه، ۲۰ مهر، اما متأسفانه کمک خلبان این هواپیما به نام جعفر حجتی هم که در اثر سقوط هواپیما به شدت زخمی شده بود به شهادت رسیده است. وی بعد از سقوط هواپیما به بیمارستانی در ایرانشهر منتقل شده بود.

محل سقوط هواپیما منطقه "نوک آباد" در فاصله ۲۵ کیلومتری ایرانشهر گزارش شده است. نخستین گزارشها حاکی است محل سقوط هواپیما "نقطه صفر مرزی" بوده است.
شهادت 'سرنشینان' هواپیمای سپاه پاسداران در سانحه هوایی
خلبان شهید احمد مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین بود و یکی از زبده ترین استادان سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق سبک به شمار می‌رفت.

براساس برخی گزارش‌های اولیه، علت سانحه برخورد هواپیما با کابل برق فشار قوی بوده اما یک منبع آگاه در سپاه پاسداران، با تکذیب برخورد هواپیما با کابل برق، گفته است که خلبانان سپاه پاسداران به شرایط منطقه آشنایی کامل دارند و محل کابل‌های برق را می‌شناسند.

برخی گزارش‌های خبری حاکی از آن است که این سانحه نتیجه برخورد هواپیما با یک کابل دیگر بوده که احتمالا به یک طرح نیمه تمام تعلق داشته است.

در مورد ماموریت این هواپیما جزئیات بیشتری منتشر نشده است اما در چند سال اخیر، فعالیت گروه‌های مسلح تروریستی در نقاط مرزی جنوب شرق کشورمان همواره در جریان بوده که با عملیات شناسایی دقیق و رشادتهای سربازان سپاه و ارتش حملات خفیف مزدوران با شکست سنگین مواجه شده است. مرزهای شرقی کشورمان همچنین محل فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر است.

یگان صابرین یک واحد ویژه متعلق به نیروی زمینی سپاه پاسداران است که با الگوبرداری از تیپ ویژه هوابرد ارتش در اوایل دهه ۱۳۸۰ و با هدف کمک به مقابله با نفوذ نفرات وابسته به گروه‌های تروریستی و معاند نظام در مرزهای غربی ایران تشکیل شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار