گوناگون

همه چیز درباره تزریق ژل به لب و گونه

همه چیز درباره تزریق ژل به لب و گونه

پارسینه: صورت افراد، مهم‌ترین بخش تعیین‌کننده میزان زیبایی آن‌ها هستند. دو قسمت از صورت که می‌توانند تأثیر بسزایی در میزان این زیبایی داشته باشند لب‌ها و گونه‌ها هستند

صورت افراد، مهم‌ترین بخش تعیین‌کننده میزان زیبایی آن‌ها هستند. دو قسمت از صورت که می‌توانند تأثیر بسزایی در میزان این زیبایی داشته باشند لب‌ها و گونه‌ها هستند و به دلیل این تأثیر، امروزه بسیاری از افراد سعی دارند این دو قسمت از صورت خود را با روش‌ها و عمل‌های زیبایی مختلف زیباتر کنند. یک از این روش‌ها تزریق ژل می‌باشد که امروزه بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. در این مقاله سعی شده است اطلاعات بیشتری در مورد تزریق ژل به لب و گونه در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

تزریق ژل به لب

بیشتر بانوان لب‌هایی درشت و برجسته را می‌پسندند، اما متأسفانه بسیاری از این زیبایی خدادادی و ژنتیکی محروم مانده‌اند. خوشبختانه در دورانی زندگی می‌کنیم که خواسته‌هایی افراد شدنی‌تر و دست‌یافتنی‌تر از همیشه هستند و لب‌های برجسته نیز از این قاعده مستثنا نیست.

تزریق ژل لب یا فیلر لب برای پر کردن، حجم دهی به لب‌ها و نیز اصلاح طبیعی فرم لب‌ها توسط متخصص پوست و مو در کلینیک تزریق ژل لب صورت می‌گیرد. تزریق ژل لب به مدل‌های متفاوتی مانند مدل عروسکی یا باربی، مدل روسی، مدل توپر و غیره انجام می‌شود که بیشتر به خاطر شباهت لب‌ها با چنین مدل‌هایی، نام‌گذاری شده‌اند. بااین‌حال بهترین حالت، تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی، بتواند نافرمی‌های آن را اصلاح کند.

همانند تزریق ژل به سایر نقاط صورت و بدن، معروف‌ترین پرکننده‌ی لب، اسید هیالورونیک اسید می‌باشد. اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در ماتریس خارج سلولی با بیشترین غلظت در بافت چشم، مفاصل و پوست یافت می‌شود. در پوست، آب جذب اسید هیالورونیک می‌شود طوری که پوست به میزان مطلوبی هیدراته می‌گردد. با افزایش سن، استحکام و حجم بافت چربی، ماهیچه‌ها، بافت استخوانی و پوست بدن و بخصوص صورت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

فیلرهای لب بر پایه‌ی اسید هیالورونیک طی چند سال گذشته به عوامل تقویت‌کننده و پرکننده بافت نرم تبدیل‌شده‌اند. پرکننده‌های هیالورونیک اسید معمولاً نرم و ساختار ژل مانند دارند. نتایج حاصل از تزریق ژل لب و ماندگاری آن‌ها موقت است و بستگی به برند استفاده‌شده ژل و ناحیه‌ی موردنظر جهت تزریق می‌تواند اثربخشی طولانی‌تری داشته باشد اما معمولاً مدت اثر آن ۶ تا ۱۲ ماه یا در برخی موارد ۱۸ ماه می‌باشد.

عوارض تزریق ژل لب

لب‌ها قسمت‌های حساسی از صورت هستند و باید در تزریق ژل به این مناطق دقت فراوانی شود و البته از ژل‌های معتبر استفاده گردد. متأسفانه استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید آسیایی که قیمت بسیار ارزانی دارند، عوارضی مانند فرم مصنوعی و غیرمنطقی، ورم و کبودی‌های شدید، عفونت، گلوله شدن را به همراه دارد. از عوارض تزریق ژل به لب مواردی نظیر عدم تقارن، ظاهر نامناسب، عفونت و حساسیت گزارش‌شده است.

همچنین پزشکی که قصد تزریق ژل را دارد باید از تاریخچه پزشکی فرد آگاهی داشته باشد و آن را بررسی ‌کند. درنتیجه فرد باید قبل از شروع درمان، سابقه پزشکی خود را کاملاً در اختیار پزشک متخصص قرار دهد، زیرا برخی از آلرژی‌ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها می‌توانند ایمنی یا نتایج تزریق را به خطر اندازند.

همچنین باید توجه داشت که تزریق ژل به لب برای بانوان باردار و بانوانی که در دوران شیردهی می‌باشند خطرناک می‌باشد. همچنین اگر می‌خواهید درمان‌های دندانپزشکی داشته باشید، بهتر است قبل از درمان دندانپزشکی، ژل لب را دریافت نکنید. درمان دندانپزشکی نیاز به فشار و کشش صورت دارد که به‌طور بالقوه می‌تواند جای پرکننده‌ها را جابجا کند. در صورت وجود عفونت در صورت نیز تا بهبود کامل از تزریق ژل به لب اجتناب نمایید زیرا هرگونه عفونت در ناحیه صورت ممکن است به محل تزریق گسترش یابد.

تزریق ژل به گونه

امروزه تزریق ژل گونه طرفداران خاص خود را پیداکرده است و بسیاری به انجام این عمل مبادرت می‌نمایند. این روش یکی از محبوب‌ترین انواع تزریق ژل می‌باشد که در جوانی باعث برجسته‌تر شدن و زیباتر شدن چهره فرد شده و در سنین بالاتر حالت افتادگی و علائم پیری را در چهره افراد از بین می‌برد. عوامل مختلفی می‌توانند در تغییر حالت و شکل گونه‌ها مؤثر باشند؛ اما جای نگرانی نیست! تزریق ژل به گونه می‌تواند سد محکمی در برابر همه این عوامل ایجاد کند.

برای افراد جوان زیبایی صورت و برجسته‌سازی گونه‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل تزریق ژل به گونه‌ و صورت است. این کار باعث افزایش حجم گونه‌ها شده و تأثیر زیادی در زیبایی چهره آن‌ها خواهد داشت. در افراد مسن‌تر که افزایش سن باعث بروز چین‌وچروک‌ها و از بین رفتن سطوح چربی شده است نیز این روش طرفداران زیادی دارد. این افراد از تزریق ژل به گونه برای حفظ حالت گونه‌ها و جلوگیری از تغییر حالت چهره استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از این روش برای زیبایی در همه سنین مناسب است.

عوارض تزریق ژل به گونه

درصورتی‌که تزریق ژل به گونه را در مراکز معتبر انجام دهید، معایب خاصی مشاهده نخواهید کرد. درواقع می‌توان گفت خود عمل تزریق ژل معایب خاصی ندارد و این عوامل جانبی است که می‌تواند بر روی نتیجه آن مؤثر باشد. عوارضی نظیر عفونت، عدم تقارن یا حساسیت ممکن است پس از تزریق ژل در این ناحیه به وجود بیاید. این عوارض می‌توانند به‌وسیله عواملی نظیر آلودگی محیط، سرنگ یا مواد نامرغوب تزریقی و انجام تزریق توسط افراد غیرمتخصص تشدید شوند و احتمال بروزشان افزایش یابد. ایجاد حساسیت مورد دیگری است که به شرایط پوستی افراد بستگی دارد و ممکن است به‌صورت خارش، سوزش، تورم و التهاب بروز داده شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از انجام تزریق ژل به گونه از عدم حساسیت خود به مواد تزریقی آگاهی به دست بیاورید.

همه چیز درباره تزریق ژل به لب و گونه

ماندگاری تزریق ژل به لب و گونه

ماندگاری ژل‌ به لب و گونه به چند عامل بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع ژل استفاده‌شده: نوع ژل که در لب و گونه تزریق می‌شود می‌تواند در میزان ماندگاری اثرات این عمل‌ها تأثیرگذار باشد به‌عنوان‌مثال ممکن است دیرتر یا زودتر جذب شود. ژل‌های هیالورونیک اسیدی بین ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند. ژل‌های نیمه دائمی حدود یک تا دو سال ماندگار هستند. ژل‌های دائمی مدت بسیار طولانی‌تری دوام می‌آورند.
  • متابولیسم بدن: هر چه میزان فعالیت بدن بیشتر باشد، ژل‌های تزریق‌شده زودتر جذب می‌شوند. به‌عنوان‌مثال در ورزشکاران که از متابولیسم بالایی برخوردارند ژل‌ها زودتر شروع به تجزیه می‌کنند.
  • مراقبت‌های پس از تزریق: نحوه مراقبت‌های پس از تزریق می‌تواند بر میزان ماندگاری اثرات تزریق ژل بسیار تأثیرگذار باشد. اگر فرد پس از تزریق، مراقبت‌های خاص را به‌خوبی انجام ندهد و به توصیه‌های پزشک توجه کامل نکند تأثیر تزریق ژل سریع‌تر از حالت عادی از بین می‌رود.

سخن پایانی

تزریق ژل به لب‌ها و گونه‌ها، درصورتی‌که به‌صورت اصولی و توسط پزشک متخصص صورت گیرد، می‌تواند تأثیر بسزایی بر زیبایی چهره شما داشته باشد. توجه داشته باشید که این دو عمل زیبایی عوارض زیادی ندارند و آنچه باعث بروز عوارض می‌شود، به عواملی چون انتخاب کلینیک‌های غیربهداشتی برای تزریق، پزشک تزریق کننده غیرمتخصص و تهیه برند ژل تزریقی نامعتبر و بی‌کیفیت می‌باشد، پس در انتخاب درست این سه عامل دقت نمایید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار