گوناگون

مشکل امروز ایران، بیکاری اجباری است

پارسینه: صاحب نظر امور اقتصادی بر ضرورت توجه دولت منتخب به معضل تورم و در اولویت قرار دادن آن تاکید کرد.

سهراب دل انگیزان گفت: فرد بیکار یک تعریف قانونی و یک تعریف غیرقانونی دارد که به دو بخش اختیاری و اجباری دسته بندی می شود.

وی تصریح کرد: بیکار اجباری فردی است که در بخشی از جامعه با مهارت های معمولی خود می خواهد شغلی معمولی با حقوق و درآمد متوسط در جامعه داشته باشد اما فرد بیکار اختیاری کسی است که حقوق و کاری متفاوت و سطح بالا در جامعه می خواهد و در انتخاب شغل با مشکل مواجه است.

اقتصاددان و استاد دانشگاه کرمانشاهی ادامه داد: مشکل اصلی در جامعه امروز ایران بیکاری اجباری است، فردی که به دنبال شغلی ساده می گردد و درآمدی معمولی می خواهد اما متاسفانه چنین شغلی برای آن فرد وجود ندارد.

دل انگیزان گفت: اگر از بيكاري به عنوان يك درد اجتماعي ياد شود، بايد گفت كه مشکل بزرگی بوده که اگرچه ظاهرا بر اثر عواملی برون زا شکل می گیرد اما این سیاست های کلی یک نظام اجرایی و مدیریتی است که در ابعاد گوناگون اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر دامنه بیکاری به طرز وحشتناکی می افزاید.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا قطعا باید یادآور شد که مشکل اصلی جامعه امروز ما تنها بیکاری نیست بلکه تورم است که مشکل ساز شده است.

دل انگیزان گفت: مسئله بیکاری باید سر فرصتی مناسب و با برنامه ریزی دقیق بررسی و برطرف شود.

وی افزود: به گفته کارشناسان و فعالان در رشته اقتصاد مسئله بیکاری در کشور ما در درجه دوم قرار دارد و این مسئله تورم است که به صورت سریع معیشت و اقتصاد خانواده ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی در رابطه با راه حل های برطرف کردن مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: برای برطرف سازی مشکل تورم باید، از همین امروز فعالیت های دولت جدید به صورت سیاست گذاری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شکل بگیرد، تا با انجام این بتوانیم این تغییر در روند اقتصاد را تا مدت ها حفظ کنیم تا بتوانیم نتیجه ای مثبت بگیریم.

دل انگیزان ادامه داد: ابتدا تثبیت در رشد نقدینگی، باعث کاهش نرخ می شود و با انجام این امر رفته رفته تعادل در اقتصاد برمی گردد و نرخ ها در بازار کاهش پیدا می کند.

وی گفت: در بلندمدت کنترل های مقرراتی در اقتصاد با رعایت قوانین از جانب بانک مرکزی آرامش در بازار و جامعه به بار می آید و آن موقع می توان به صورت جدی به مشکل بیکاری جوانان در کشور به خصوص استان کرمانشاه که از استان های است که نرخ بیکاری در آن بالا است رسیدگی کرد.

دل انگیزان در پایان افزود: با به وجود آمدن آرامش در اقتصاد جامعه و بازار سرمایه گذاران می توانند تصمیمات اقتصادی بزرگی بگیرند و با احداث شرکت ها و کارخانه های بیشتری در سطح استان بازرا کار را رونق ببخشند و نرخ بیکاری را به کمترین سطح خود برسانند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

  • ناشناس

    تو رو خدا فکری به حال بیکارها بکنید وضعیت از فاجعه هم بدتره مملکت به عقب داره میره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار