گوناگون

جدیدترین وضعیت خسارت سیل به واحدهای صنعتی و معدنی

جدیدترین وضعیت خسارت سیل به واحدهای صنعتی و معدنی

پارسینه: دبیر ستاد بحران سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خسارت بالای سیل به بخش کشاورزی، گفت که زیرساخت‌های تولیدی آسیب جدی نداشته و با توجه به اینکه جانمایی شهرک های صنعتی جانمایی مناسبی بوده این بخش عموما دچار حادثه نشده است.

عباس نورا با بیان اینکه با توجه به گستردگی سیل در استان سیستان و بلوچستان اولویت اول معیشت و تامین ارزاق مردم منطقه است، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد کل زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت این استان از جمله واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی آسیب های جزئی داشتند و عمده خسارت آن نیز مربوط به آب گرفتگی بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از جمع‌بندی و راستی‌آزمایی میزان خسارات به اطلاع عموم خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به اینکه جانمایی شهرک‌های صنعتی جانمایی مناسبی بوده این بخش عموما دچار حادثه نشده است.

به گفته این مقام مسئول، واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی اکثرا در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، فنوج، کنارک و دلگان قرار دارند و سیل آسیب کمتری به این مناطق وارد کرده است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حوزه صنعت، معدن و اصناف خسارت چندانی نداشته است، تصریح کرد: بخش کشاورزی آسیب زیادی از این سیل متحمل شده، به‌طوری‌که طبق گزارش‌ها حداقل یک میلیون راس دام در سیستان و بلوچستان در معرض نابودی قرار دارند.

وی همچنین از نابودی باغات موز در مناطق مختلف در اثر سیل خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار