گوناگون

اولتیماتوم چین به آمریکا

اولتیماتوم چین به آمریکا

پارسینه: با شدت گرفتن جنگ تجاری در جمعه گذشته امروز رئیس جمهور چین از اینکه خواستار بهبود روابط تجاری اش با امریکا است سخن گفت و در عین حال کاسه صبر رسانه‌های چینی لبریز شده و خطاب به امریکا گفتند اجازه نخواهیم داد تا سرنوشتمان در دستان تو قرار گیرد.

در جمعه گذشته چین تعرفه کالا‌های امریکایی به ارزش ۷۵ میلیارد دلار را افزایش داد و در پاسخ به این اقدام چین امریکا نیز تعرفه کالا‌هایی به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار را افزایش داد و درروز یکشنبه گذشته ترامپ شرکت‌های امریکایی را به خروج از چین تهدید کرد.

لیو هه نخست وزیر چین امروز در کنفرانس تکنولوژی که در جنوب عربی چین برگزار شده بود گفت:" هیچ کدام از طرفین از این جنگ تجاری سود نمی‌برند. "

وی در ادامه افزود:" ما مشتاق برطرف کردن تنش‌ها از طریق همکاری و مذاکره هستیم و امیدواریم که در یک محیط آرام بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و به طور قطع با تشدید جنگ تجاری مخالفیم. "

لیو هه در ادامه گفت:" ما معتقدیم که جنگ تجاری نه تنها برای چین و امریکا هیچ سودی ندارد بلکه هیچ کدام از کشور‌های جهان مشتاق به ادامه جنگ نیستند. "

وی در ادامه گفت:" با شرکت‌های امریکایی مستقر در چین به خوبی برخورد می‌شود و ما از بودن آن‌ها در کشور خوشحالیم و ما به تمام شرکت‌ها از سراسر دنیا از جمله امریکا برای حضور و سرمایه گذاری در چین خوشامد می‌گوییم. "

واضح نیست که ترامپ قدرت این را دارد که شرکت‌های امریکایی را از چین خارج کند یا خیر، ولی استیون منوشین وزیر خزانه داری امریکا در این خصوص می‌گوید:" ترامپ می‌تواند شرکت‌هایی را که در چین قرار دارند تحت شرایط اضطراری اقتصادی بنابر قوانین قدرت‌های اقتصاد بین الملل ملزم به خروج از چین کند. "

وی در ادامه گفت:" جنگ تجاری به اقتصاد جهانی صدمه می‌زند و خطرات تجارت بین الملل را افزایش می‌دهد و در عین حال روز به روز احتمال ابتلا اقتصاد به رکود را بیشتر می‌کند. "

رسانه‌های دولتی چین امروز نتوانستند در مقابل رفتار‌های واشنگتن سکوت کنند و گفتند که به امریکا اجازه نخواهیم داد تا سرنوشت چین را تغییر دهد.

روزنامه گلوبال تایمز در این خصوص گفت:" رها کردن بازارچین می‌تواند برای آمریکا به خصوص صنعت خودروسازی این کشور نوعی خودکشی محسوب شود. "

این روزنامه در ادامه گفت:" اگر شرکت‌های امریکایی بخواهند به جنگ تجاری بپیوندند نتیجه تیره و تار خواهد بود و آینده روشنی انتظار هر دو کشور را نمی‌کشد. "

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار