گوناگون

بداقبالی خودرویی ها در بورس ادامه دارد

پارسینه: امروز شنبه در مجموع شاهد معاملات منفی خودروسازان در کنار معاملات پرتقاضای قطعه سازان بودیم به طوری که افت ۱۶۳ واحدی شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات و رسیدن به کانال ۲۱هزار و۴۱ واحدی را رقم زدند.

تحریریه پارسینه: امروز باتوجه به گزارشات شش ماهه که انتظارات را برآورده نساختند و توقف ۶ نماد قطعه سازی به علت ابهام در ارائه اطلاعات و از طرفی انتشار خبر واگذاری سهام بانک پارسیان توسط خمحور و خچرخش، در مجموع شاهد معاملات منفی خودروسازان در کنار معاملات پرتقاضای قطعه سازان بودیم به طوریکه افت ۱۶۳ واحدی شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات و رسیدن به کانال ۲۱هزار و۴۱ واحدی را رقم زدند.


در پایان هفته گذشته شاهد انتشار گزارشات میاندوره شش ماهه شرکتها از جمله خودرویی ها بودیم، گرچه در مجموع گزارشات ضعیفی ارائه نشد اما انتظارات را نیز برآورده نکردند، گزارشات این شرکتها نتوانستند اهرم مناسبی جهت کمک به شکست مقاومتهای کنونی در گروه خودرو باشند.

نمادهای بسیاری مانند خودرو،خپارس،ختور و خاور گزارش شش ماهه را با اعلام سود قبلی بدون تعدیل ارائه کردند. خلنت با ۵۳ درصد تعدیل مثبت و پس از آن خگستر با ۴۳ درصد بیشترین تعدیل مثبت گروه را به خود اختصاص دادند، از طرفی خموتور با ۲۹۳ درصد تعدیل منفی بدترین گزارش میاندوره گروه را داشت.

امروز تنها ۲۰ نماد در گروه خودرویی معامله کردند که ۹ نماد قرمزپوش و مابقی مثبت معامله شدند، در پی توقف امروز نمادهای قطعه سازی خاور،خکاوه، خزر،خکمک،خرینگ، خشرق و خلنت در گروه خودرویی، دیگر نمادهای این گروه با معاملات منفی مواجه شدند . در این بین نمادهای قطعه ساز همچنان از اقبال به مراتب بیشتری برخوردار بودند، نمادهای خاهن ، خنصیر، خچرخش، خمحرکه و خمهور با صف خرید و نمادهای خدیزل،خوساز،خکار،خمهر،خاذین و ختوقا متعادل مثبت معامله شدند.

همانطور که اشاره شد، باتوجه به خبر فروش بانک پارسیان توسط خمحور و خچرخش و احتمال خبر افزایش سرمایه مجدد خاور می توان انتظارات مثبتی از آینده این گروه داشت، لذا عامل مثبتی که در این زمینه میتواند یاری رسان باشد قدرت نقدینگی می باشد، خودرویی ها امروز۲۶۶ میلیون معامله به ارزش ۴۹ میلیارد تومان در ۱۹ هزار نوبت دست به دست کردند.

با این حال در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد ۸۲۱میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۰۸میلیارد تومان در ۶۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت افزایش ۲۹۵واحدی در ارتفاع ۷۸ هزار و ۳۸۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی شبندر، همراه و شپنا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پترول، خودرو و وکار با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۴واحد، کل (هموزن) ۸۰واحد، قیمت (هموزن) ۶۴واحد، آزاد شناور ۲۶۴واحد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۲۳۰ و ۵۰۸ واحد رشد کردند.
امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص کل شامل شبندر، همراه، شپنا، فولاد، شبریز بوده و نمادهای موثر در کاهش شاخص شامل پترول و خودرو بودند.

امروز نمادهای پر بیننده مربوط به شرکت‌های واسپاری ملت، سایپا، ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس، پارس خودرو، فولاد مبارکه و ایران ترانسفو بودند.
همچنین در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل با ۶ واحد افزایش به ۸۳۱ واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم بورس به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

اول آّبان ماه معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد برگه بهادار در قالب ۲۸ هزار و ۹۵۰ نوبت معامله و به ارزش ۹۷۱ میلیارد تومان یعنی حدود ۳ برابر بورس تهران خرید و فروش کردند.

نمادهای پربیننده مربوط به شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، مدیریت انرژی امید، تابان هور، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پالایش نفتی لاوان بوده‌اند.

امروز نمادهای تقویت کننده شاخص شامل شتران، مارون، شاوان، شراز، میدکو و وهور بوده و نماد ذوب در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده است..

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار