گوناگون

از عذرخواهی طیب نیا تا دردو دل سیف از سیستم بانکی

از عذرخواهی طیب نیا تا دردو دل سیف از سیستم بانکی

پارسینه: امروز ۲۰ تیرماه سالجاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه افتتاح شد. از اظهارنظرهای مسوولان در این نمایشگاه بگذریم باید به افزایش ۲۰ هزار تومان نرخ سکه به عنوان یکی از مهمترین اخبار روز اشاره کنیم.

تحریریه پارسینه: امروز ۲۰ تیرماه سالجاری دومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه افتتاح شد. از اظهارنظرهای مسوولان در این نمایشگاه بگذریم باید به افزایش ۲۰ هزار تومان نرخ سکه به عنوان یکی از مهمترین اخبار روز اشاره کنیم. البته امروز خبرهای مهم بسیار است و صنعت بانکداری پر از اتفاق هایی است که قابل خواندن و شنیدن است.

اصلاح ها آغازشد
اجرای طرح اصلاح نظام بانکی امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت با تائید و ابلاغ رسمی رئیس جمهور آغاز شد. رئیس جمهور با اعلام جزئیاتی از طرح تحول بانکی، گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی در سال‌جاری، باید بتوانیم تحرکی در فعالیت بنگاه‌های تولیدی با هدف اشتغالزایی ایجاد کنیم.
حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت، تقویت بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی را هدف اصلی طرح اصلاح نظام بانکی دانست و اظهار داشت: پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران از طریق اوراق بهادار، رونق اقتصادی را تضمین می کند.

نمایشگاه بزرگان پولی
نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (ایران فاینکس ۲۰۱۶) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک ها و بیمه های کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

معاون اول در نمایشگاه چه گفت؟
معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه مهمترین اولویت امسال دولت را به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد باید منابع مورد نیاز مالی تامین شود.
جهانگیری با اشاره به این موضوع که اقتصاد ایران در سالیان گذشته بانک‌محور بوده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز نظام بانکی با مشکلاتی مثل بدهی‌های معوق بانکی و بدهی‌های دولت به بانک مواجه شده است.
وی با اشاره به بخشهایی از اقتصاد کشور که به نظام بانکی وابسته است تاکید کرد: تامین مالی در کوتاه مدت و میان‌مدت بر دوش نظام بانکی است. همچنین تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و تامین سرمایه در گردش در اختیار نظام بانکی می‌باشد.

عذرخواهی طیب نیا از مردم
وزیر اقتصاد، بابت فیش‌های حقوقی نامتعارف برخی مدیران دولتی از مردم عذرخواهی کرد و گفت: با هر کسی که تخلف کرده است، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

گلایه مندی سیف از سیستم بانکی
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بررسی روند سلامت شاخصهای بانکی نشان می‌دهد وضعیت بانکی از شرایط بادوام خود خارج شده و در صورت عدم عکس‌العمل مناسب وضعیت بدتر نیز می‌شود. سیف تاکید کرد: مطالبات بانکها از دولت، مطالبات وصول نشده بانکها از مردم و داراییهای غیرمالی که در سالهای گذشته در ترازنامه بانکها انباشته شده است باعث شده قدرت تسهیلات‌دهی بانکها کاهش یابد.رئیس شورای پول و اعتبار گفت: بانک مرکزی سعی کرده است با ورود به بازار بین‌بانکی در زمینه تسهیلات‌دهی بانکها جهش ایجاد کند.
سیف تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته است در نهایت شفافیت، تامین مالی را از طریق بازار سرمایه انجام دهد.

تاسف بار است
وزیر صنعت با بیان اینکه آماری که امروز از سیستم بانکی دریافت کرده ام، تاسف بار است، گفت: متاسفانه سهم صنعت از تسهیلات پرداختی بانکها به شدت کاهش یافته است.

سکه گران تر شد
سکه تمام طرح جدید با افزایش ۲۰ هزار تومانی در بازار امروز - یکشنبه - نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید. بنابراین همزمان با افزایش قیمت سکه در بازار، بانک کارگشایی از فردا دوشنبه دوباره حراج سکه را آغاز می‌کند.

وام خودرو
اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره نحوه اعطای وام خودرو گفت:پرداخت تسهیلات به جای فرد در قالب خرید و تحویل خودرو است. با چندین نهاد هماهنگی لازم را انجام دادیم. یکی از برنامه های صندوق حمایت از تسهیلات برای خودروهای کار است.

نرخ حقوق ها در دسترس باشد
موسی بزرگ اصل عضو هیات عامل سازمان حسابرسی کل کشور گفت: حقوق و مزایای مدیران و واحدهای تجاری تحت کنترل دولت بر اساس آنچه که در استانداردهای بین المللی حسابداری آمده باید همواره افشا و قابل دسترس باشد.

الزام اجرایی
بانک‌ها و موسسات اعتباری از امروز ملزم به اعمال نرخ سود سپرده ۱۵ درصد برای سپرده‌های یکساله و اعمال نرخ ۱۸ درصد برای سود تسهیلات هستند.

بلاتکلیفی صندوق
خبرگزاری گزارشی تحت عنوان " ۸ روز از عزل اعضای هیأت عامل صندوق توسعه گذشت/ بلاتکلیفی صندوق با معرفی نشدن هیأت عامل جدید" منتشر کرده و در آن از بلاتکلیفی این صندوق گفته است.

یک وعده جدید
براساس وعده مسئولان بانک مرکزی، بازار بانکی ایران در انتظار ورود اولین کارت‌های بانکی بین‌المللی از نوع آسیایی تا سه ماه آینده است.

اظهانظرها در خصوص حقوق های نجومی
ابراهیم رزاقی، استاد بازنشسته دانشگاه تهران تاکید کرده کسی که حقوق نجومی می گیرد اقتصاد مقاومتی را نمی‌فهمد. جمعیت ۲۰ میلیونی بیکاران در راه است.
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیزبا بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در موضوع حقوق‌های نجومی قصور کردند، گفت: متخلفان حقوق‌های نجومی قانون را دور زده‌اند.

هشدار در خصوص صورت های مالی جدید
منصور شمس احمدی، عضو جامعه حسابداران رسمی در مورد مقاومت بانک‌ها در ارائه صورت‌های مالی جدید، اظهار داشت : برای بانک‌هایی که صورت‌های مالی را به صورت قبل ارائه می‌دهند ممکن است گزارش‌ مردود صادر شود.
















ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار