گوناگون

پیگیر سرنوشت امام موسی‌صدر شوید

پیگیر سرنوشت امام موسی‌صدر شوید

پارسینه: حجت نظری، عضو شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی همزمان با چهل و ‌یکمین سالگرد ربایش امام موسی صدر از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درخواست کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک پیگیر سرنوشت، امام موسی صدر شود.

نظری در اینستاگرام نوشت:

امروز اگر امام موسی صدر در میان ما بود، بی‌شک انقلاب اسلامی، شیعیان و حتی خاورمیانه و شاید جهان اوضاع دیگری داشت. این روزها چهل و یکمین سالگرد بزرگ‌ترین آدم ربایی قرن یعنی ربودن امام موسی صدر توسط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی است. آدم‌ربایی که بدون شک با پشتیبانی رژیم صهیونیستی و بسیاری از نظام‌های دیکتاتور و مستبد وقت که گفت‌وگو را خطری برای ادامه حیات خود می‌دیدند انجام شده است.

من حدود ده سال پس از ربوده‌شون آقا موسی به دنیا آمدم، اما اندیشه‌اش آنچنان بسیط و فراگیر بود که بسیاری از هم‌سالان من را هم پیرو خود کرد. تا جایی که همچنان آرزویم آزادی و دیدار اوست. آرزویی که به عقیده بسیاری، دیگر دست نیافتنی است، اما من جور دیگری فکر می‌کنم.
واقعیت این است که ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، در برابر سید موسی که از اتباع کشورمان بود بسیار منفعل عمل کردیم و هیچ‌گاه به جز مقطعی در دوره اصلاحات، تلاش نکردیم تا با استفاده از ظرفیت دیپلماسی و گفت‌وگو، اجماعی جهانی برای تعیین سرنوشت امام صدر ایجاد کنیم.

با این وجود امیدوارم و البته به عنوان یک شهروند ایرانی، از جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف می‌خواهم که پیگیری سرنوشت ایشان را در دستورکار وزارت امور خارجه قراردهد.
امروز دیگر نه قذافی هست و نه بسیاری از دیکتاتورهای وقت؛ اما امام موسی‌صدر هست. او در مرام و مسلکی که گفت‌وگو را حل‌المسائل می‌داند و به انسان و انسانیت احترام می‌گذارد، دیده می‌شود و من خیلی وقت‌ها، با خود جمله‌ای از امام صدر را مرور می‌کنم که «برای انسان گرد آمده‌ایم» و تلاش می‌کنم در راه و مسلک او که ادامه راه اولیای خداست، برای انسان و انسانیت بکوشم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار