گوناگون

مشی مقام معظم رهبری در واگذاری بوستان یاس الگوی نهادهای دارای املاک مشجر باشد

مشی مقام معظم رهبری در واگذاری بوستان یاس الگوی نهادهای دارای املاک مشجر باشد

پارسینه: رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار داریم طبق مشی مقام معظم رهبری در واگذاری اراضی بوستان یاس و در راستای تامین و حفظ منافع عمومی، اراضی مشجر در اختیار نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان به شهرداری واگذار شده تا زمینه بهره مندی عموم شهروندان فراهم شود.

در آغازین روزهای سال 94 بود که بوستان جنگلی یاس با وسعت 1400 هکتار به بهربرداری رسید. زمین این پارک جنگلی، که از قبل درختان در آن کاشته شده بود مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات بود تا سرانجام به دستور مقام معظم رهبری در دیداری که به مناسبت روز درختکاری در ۱۷ اسفندماه سال ۹۳ انجام شد این منطقه به شهرداری تهران واگذار تا به منظور استفاده عموم مردم از طبیعت زیبای آن آماده شود.

امروزه در شهر تهران زمین ها و اراضی که وضعیت مشابه بوستان یاس را داشته باشند (در مقیاس کوچکتر) کم نیست و چگونگی واگذاری بوستان یاس برای استفاده عموم می تواند الگویی برای واگذاری این زمین ها باشد. این در حالی است که برخی نهاد ها و سازمان ها در قبال این واگذاری از شهرداری تهران مطالبه مالی می کنند که جای تعجب دارد!

در همین راستا زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنین رویه ای بر خلاف مشی و رویه مقام معظم رهبری است و اقدام ایشان باید سرلوحه و الگویی باشد برای واگذاری این قبیل اراضی در راستای بهره مندی عموم شهروندان از این زمین ها.

نوری ادامه داد: بر اساس سیاست های کلی نظام و نظر مقام معظم رهبری، بسیاری از اموال و املاکی که بلا صاحب است یا تحت تصرف افراد رژیم گذشته بوده بدون دریافت وجهی در اختیار سازمان ها و نهاد های عمومی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ... قرار گرفته است. بنابراین این دارایی ها باید در راستای منافع عمومی و برآورده شدن نیاز های عموم شهروندان و نیز تامین سرانه های خدماتی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر در شهر تهران نیز تعداد قابل توجهی از املاک تحت اختیار ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و دستگاه های مشابه قرار دارد و از آنجایی که تعدادی زیادی از این اراضی و املاک باغ هستند و یا مساحت وسیعی دارند انتظار این است که بر طبق مشی مقام معظم رهبری در واگذاری اراضی بوستان یاس و در راستای تامین و حفظ منافع عمومی این اراضی در اختیار عموم قرار گیرد و با واگذاری به شهرداری زمینه برای بهره مندی عموم شهروندان از این اراضی فراهم شود.

زهرا صدر اعظم نوری تصریح کرد: با این حال و به رغم ضرورت این اقدام جای تعجب دارد که این نهاد ها یا از این اقدام سر باز می زنند و یا از شهرداری مطالبه مالی می کنند.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: وقتی طبق دستور مقام معظم رهبری اراضی بسیار وسیع شمال شرقی تهران از نهادی مانند وزارت اطلاعات یا ارتش به عنوان مجموعه یاس به شهرداری واگذار می شود این مهم می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها و نهاد ها باشد.

نوری افزود: لذا انتظار می رود حداقل بخشی از این اراضی که باغ و یا مشجر است بدون دریافت هزینه ای در اختیار شهرداری قرار گیرد تا به بوستان و یا فضای عمومی تبدیل شود و بدین ترتیب عموم شهروندان بتوانند از این فضاها بهره مند شوند.

print

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار