گوناگون

کار باید سیر قانونی را طی کن

کار باید سیر قانونی را طی کن

پارسینه: عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در ساخت ساختمان پلاسکو باید روال قانونی طی شود بر ضرورت پرهیز از کلنگ زنی نمایشی در این خصوص تاکید کرد.

علی اعطا، عضو شورای شهر تهران در جریان هفتادمین جلسه شورا در تذکری به آغاز فعالیت ساخت و ساز در پلاسکو اشاره کرد و گفت: نحوه مواجه با ساختمان پلاسکو تبدیل به کارنامه مدیریت شهری خواهد شد.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر کلنگ زنی ساختمان پلاسکو در عید فطر گفت: من نسبت به این موضوع واکنش نشان دادم و برخی از افراد از جمله تعدادی از کسبه ساختمان پلاسکو نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند.

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت پرهیز از کلنگ زنی نمایشی تاکید کرد و گفت: کلنگ زنی نمایشی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

سخنگوی شورا با انتقاد از اینکه کلنگ زنی با اطلاع شهرداری تهران انجام شده است، گفت: در خصوص این ساختمان تنها یک مسابقه طراحی انجام گرفت اما دلایلی همچون عدم اجازه طرح تفصیلی به ساخت ساختمانی بیش از 7 طبقه در این محدوده، وضعیت ساختمان شمالی و همچنین به کارگیری پارکینگ مرتبط با این ساختمان سبب شده است که ساخت پلاسکو همچنان به نتیجه نرسد.

علی اعطا ادامه داد: برای حل مشکلات ساخت این ساختمان مقرر شده بود که کمیته مرتبط ماهی 2 بار جلسه برگزار کند که تاکنون پس از گذشت چندین ماه تنها یک جلسه برگزار کرده است از طرفی دیگر مالک می بایست طرح خود را به شهرداری ارائه می کرد و شهرداری اقدامات لازم برای صدور پروانه را انجام می داد.

وی با اشاره به ماده 100 قانون شهرداری ها مبنی بر ضرورت صدور پروانه ساخت پیش از هر اقدام ساختمانی در شهر، کلنگ زنی را مغایر با این ماده قانونی دانست و تاکید کرد: اینکه ساخت این ساختمان تاکنون طول کشیده است برای همین موضوعات است نباید اقدامی صورت گیرد که مشکلی بزرگتر در شهر ایجاد شود و همه می دانند که این موضوع با کلنگ زنی نمایشی حل شدنی نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: گود کنار برج میلاد نیز حالتی مشابه داشت و این گود بدون در نظر گرفتن طرح تفصیلی کنده شد اما با بالا گرفتن مشکلات این گود رها شد با این وجود بیم آن می رود که موضوع دنبال نکردن مسیر قانونی وضعیتی مشابه در ساخت پلاسکو را پدیدار سازد.

وی در پایان تاکید کرد: اینکه بدون نقشه و توافقات قانونی کلنگ زده شود مشکلی را حل نمی کند، بلکه باید سیر قانونی آن طی شده و مجوز لازم از کمیسیون ماده 5 اخذ شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار