گوناگون

توصیه به شهروندان تهرانی: در زمان آلودگی هوا در خانه بمانید

توصیه به شهروندان تهرانی: در زمان آلودگی هوا در خانه بمانید

پارسینه: یک متخصص بیماری‌های داخلی توصیه کرد شهروندان تهرانی در منزل بمانند، زیرا هم سطح شهر تهران و هم اطراف شهر هوای آلوده‌ای دارد.

ایرج خسرونیا با اشاره به افزایش آلودگی هوا در سطح شهر تهران گفت: متأسفانه در سطح شهر تهران و اطراف آن هوا به شدت آلوده است، بنابراین بهترین توصیه آن است که شهروندان در منزل بمانند.

وی تأکید کرد: راه رفتن در فضای آزاد و فعالیت شدید بدنی مانند ورزش باعث می‌شود هوای آلوده بیشتری به ریه‌ها وارد شده و دچار مشکلات تنفسی شویم.

خسرونیا به خانواده‌ها توصیه کرد از حضور در پارک‌ها و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کرده، به ویژه افراد مسن، ضعیف، کودکان و شهروندانی که دارای سابقه بیماری‌های ریوی و تنفسی هستند.

به گفته این پزشک متخصص، حتی افراد جوان که بیماری نیز ندارند بهتر است کمتر از منزل خارج شوند و فعالیت‌های بدنی محدودی در فضای باز داشته باشند.

وی توصیه کرد از ماسک‌های طبی که متأسفانه در بازار وجود ندارد و باید از بیمارستان‌ها تهیه شود، در هنگام خروج از منزل استفاده شود.

خسرونیا با بیان اینکه استفاده از لبنیات، مایعات و آب میوه در سم زدایی مؤثر است، گفت: استفاده ازخوراکی‌های مؤثر در سم زدایی، اثر اندکی دارد و توصیه اصلی ما به افرادی که دارای بیماری‌های ریوی هستند و سایر شهروندان آن است که این روز‌ها در منزل بمانند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    کلا کشورتعطیل بشه دیگه !!! کمتر ماشین بندازین زیر پای مردم با بنزین بی کیفیت !!!!! ماشالله ماشین شده عین سیمکارتهای هدیه طرف ۴ نفره ۵ تا ماشین داره !!!!!! بعد کمتر مواد مضر و سمی بفرستید هوا حالا به صورت ناخالصی بنزین و چیزای دیگه !!! من نمیدونم چرا ۴۰ سال پیش همه چی سر جای خودش بود تازه اکثر خانه ها که با سوخت فسیلی و نفت و زغال و گازوییل گرم میشدن در زمستان پس چرا اینقدر آلودگی نبود ریز گرد نبود ماسک بر دهان نبود !!! انقلاب کردین ؟آفرین صد آفرین هزار و سبصد آفرین ولی باید مثلا 50 درصد بدی های حکومت سابق میرفت و 50 درصد خوبی های انقلاب هم مثلا اضافه میشد کلا 100 درصد یک تحول کامل تحویل مردم میدادین !!! بابا مردم ایران مردم شریفی هستند هر جای دنیا برید خاک ایران نمیشه مردم ایران نمیشه ترو خدا دلسوزی من و امثال من رو به حساب چیزای دیگه نذارید ما کشورمون رو دوست داریم ترو خدا هرچند دیر ولی بداد مردم برسید بابا ! مزد مردم ما گرانی نیست سختی نیست این مردم چهل ساله در کنار شما بودن مقابل خودتون قرار ندید بذارین مردم نقد کنن اعتراض خودشون رو عاقلانه و درست و منطقی بروز بدن تا فرصت طلبان ذوق زده نشن ، مثلا چرا باید اون کارشناس دینی بیاد و اونقدر عجیب غریب در یک برنامه حکم دست و پا پریدن بده اونم از کجا از رو آیه قرآن !!!! صدای مردم رو بشنوید تا کسی از اونور آبها صدای مردم نشه و آخرش بشه زم !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار