گوناگون

توفان حاره ای «کیار» سبب ارتفاع موج در دریای عمان می شود

توفان حاره ای «کیار» سبب ارتفاع موج در دریای عمان می شود

پارسینه: طبق نقشه‌های هواشناسی، توفان حاره‌ای «کیا» (KYARR) تا روز چهارشنبه سبب افزایش سرعت باد و ارتفاع موج بویژه در شرق دریای عمان خواهدشد.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این توفان طبق نقشه‌های فعلی هواشناسی تاثیر قابل ملاحظه‌ای برروی سواحل استان نخواهد داشت و تا وسط هفته جاری، سبب افزایش سرعت باد‌های شرقی و متلاطم شدن دریای عمان و تنگه هرمز خواهد شد.
کیانوش عارفی توصیه کرد: در این مدت از رفت و آمد دریایی در عرض جغرافیایی پایین‌تر از ۲۵ درجه شمالی خودداری شود.
وی بیان داشت: این سامانه در شمال اقیانوس هند درحال فعالیت است و در موقعیت فعلی ۱۸.۲ درجه عرض شمالی و ۶۵.۵ درجه طول شرقی با سرعت باد مرکزی ۲۳۴ کیلومتر بر ساعت قرار دارد.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در ۲۴ساعت آینده نیز موقعیت این توفان ۱۹ درجه عرض شمالی و ۶۳.۴ درجه طول شرقی با سرعت باد مرکزی ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهدبود.
وی بیان داشت: در صورت تغییرات احتمالی توفان حاره ای، اطلاع رسانی خواهدشد.
عارفی اظهارداشت: پدیده غالب سه روز آینده در سواحل و جزایر استان نیز، افزایش باد‌های شرقی و تلاطم دریا خواهد بود و در ارتفاعات در ساعت بعد از ظهر رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآورشد: در این مدت دریا در برخی ساعت متلاطم پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود رفت و آمد شناور‌ها با احتیاط صورت پذیرد.
وی گفت: از نظر دمایی نیز نوسانات دمایی هرمزگان تغییرات چندانی نخواهد داشت.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار