گوناگون

روش تهیه‌ی نان شیرمال ترکی

روش تهیه‌ی نان شیرمال ترکی

پارسینه: طعم یک شیرینی خانگی خوشمزه را در آشپزخانه منزلتان تجربه کنید . طرز تهیه نان شیرمال ترکی را در ادامه برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.

مواد لازم:
آرد: ۶-۵ فنجان
روغن: ۳/۲ فنجان
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
شیر: ۱ فنجان
شکر: ۳/۲ فنجان
خمیر مایه: ۱ قاشق سوپخوری
نمک: ۱ قاشق چایخوری
آب ولرم: به مقدار کافی
زنجبیل در صورت تمایل:۱ قاشق چایخوری
کنجد: ۳/۱ فنجان
کره و شیر: کمی

طرز تهیه:
مایع خمیر و یک قاشق مرباخوری از شکر را در شیر گرم حل کرده و می‌گذاریم تا کاملاً پف کند. آرد را در ظرف بزرگی ریخته، روغن، شکر، زرده تخم مرغ و در صورت تمایل زنجبیل را هم به افزوده و آب را به تدریج به آن اضافه کرده و مخلوط را خوب به هم می‌زنیم، که خمیر به دست آمده نرم باشد. ۵ یا ۶ دقیقه خمیر را خوب ورز داده و آن را به ۴ یا ۶ قسمت مساوی تقسیم و گلوله، گلوله می‌کنیم.
روی خمیر را می‌پوشانیم، تا جا بیفتد. سپس سینی فر را کمی چرب کرده و با وردنه هر یک از گلوله‌ها را به قطر یک و نیم سانتی متر پهن و به شکل بیضی در می‌آوریم. آن را در سینی فر قرار داده و با قالب گرد روی خمیر را نقش می‌دهیم. کنجد و زرده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری مخلوط کرده و روی خمیر می‌مالیم.
سینی را در وسط فر با حرارت ۳۵۰ درجه گذاشته، تا نان پخته و طلایی شود. سپس سینی را از فر خارج کرده، نان را بگذارید کمی سرد شود، بعد روی آن کمی شیرمی پاشیم و کره می‌مالیم، که نان براق و نرم شود. نان‌ها را دو به دو از پشت به هم می‌چسبانیم و در داخل نایلون می‌گذاریم، تا خشک نشوند.
منبع: نمناک

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار