گوناگون

کشوری که در مصرف مواد مخدر و خودکشی رکورد شکست!

کشوری که در مصرف مواد مخدر و خودکشی رکورد شکست!

پارسینه: گزارش‌ها حاکی از آن است که آمار مرگ ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و خودکشی به بالاترین سطح خود در آمریکا رسیده است. این میزان از مرگ و میر از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۱۷ دو برابر شده و در همین سال ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‎اند.

بر اساس تحلیل جدید داده‎ها، مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر، الکل و خودکشی در سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح خود رسیده و رکورد جدیدی در آمریکا رقم خورد.

این موضوع در حالی مطرح شده است که علی رغم ادعای دولت آمریکا برای مقابله با افسردگی، مصرف الکل و اعتیاد در جامعه، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد به ندرت می‌توان کاهش را در اینگونه موارد مشاهده کرد. علاوه بر آن، میزان مرگ و میر ناشی از موارد مذکور در سال گذشته ۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

امروزه ۴۶.۶ مورد از مرگ اعلام شده از هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا با مصرف مواد مخدر، الکل و یا خودکشی در ارتباط است.

آمار‌ها نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر ناشی از موارد مذکور، بیشترین میزان در ویرجینیا و نیو مکزیکو را به خود اختصاص داده‎اند. از هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۹ نفر در ویرجینیا و ۷۷ نفر در نیو مکزیکو جان خود را از دست داده‎اند.


در ادامه این گزارش آمده است که میزان خودکشی از سال ۲۰۰۸، ۲۲ درصد افزایش داشته و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ افزایش ۴ درصدی داشته است. مصرف مواد مخدر مصنوعی همانند فنتانیل که ۱۰۰ برابر قوی‌تر از مواد مخدر هروئین است همچنان بالاترین آمار مرگ را به خود اختصاص می‌دهد.

میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی، صرف نظر از تصادفات جاده‌ای که بر اثر مصرف الکل در جاده‌های آمریکا صورت می‌گیرد، در یک دهه اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

  • احمد

    آمار مصرف مواد مخدر در ایران حدود ۱۵۰ نفر در هر صدهزار معتاده که تقریبا دو برابر نرخ جهانی و سه و دو دهم برابر معتادان آمریکا میشه . یعنی ایران با داشتن یک پنجم جمعیت آمریکا سه و دو دهم برابر از اون بیشتر معتاد داره . شما حالا اگه این نرخ و پنج برابر بکنین که با جمعیت آمریکا برابر بشه نرخ معتادهای ایران 750 نفر به ازای هر صد هزار نفر میشه که هزار برابر داغون تر از آمریکا میشه . پس نتیجه میگیریم که لطفا یک سوزن اول به خودتون بزنین و بعد یک جوال دوز به بقیه . اگه در ایران هم به دقت آماری که در آمریکا گرفته میشه آمارگیری بشه بهتون قول ایران در تمام زمینه های منفی رتبه اول رو کسب خواهد کرد .

  • ناشناس

    آخی دلم سوخت چقدر این آمریکاییها بدبخت و فلک زده هستند فقط نمی دونم چرا نمی آین به کشورهای خوشبختی مثل ایران پناهنده شن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار