گوناگون

کانال‌های ماهواره‌ای درباره ما چه فکر می‌کنند؟  

کانال‌های ماهواره‌ای درباره ما چه فکر می‌کنند؟  

اعتماد در گزارشی نوشته است: ثروت را از ایران خارج و در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کنید وضعیت بد اقتصادی فرصت‌های خوبی برای ثروت‌اندوزی آنان است.

پارسینه: وقتی کانال‌های ماهواره‌ای را نگاه می‌کنید در تمام آنها تبلیغ فروش آپار‌تمان در کشورهای متعدد خارجی و شرکت‌های مختلف را به کرات می‌بینید یا حتی لاتاری که برای شرکت در آنها باید دلار بدهید.  متاسف می‌شوم که آنها درباره جامعه ما چگونه اندیشه‌ای دارند و چگونه روی مردم ما حساب باز می‌کنند. چگونه برای آسان‌تر کردن کارها به شما پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید خانه خود را در ایران به ما بفروشید و در عوض در کشور ما آپارتمان بگیرید. آپارتمان‌هایی در برج‌های بلند و طبقات زیاد که حتی یک متر سهم زمین هم به شما نمی‌رسد و هر‌ماهه برای مخارج نگهداری از آنها باید مبلغی پرداخت کنید.

حالا دیگر برای مغازه‌ها نیز تبلیغ می‌کنند مثل فست‌فود که خانه خود را بفروشید و در اینجا مغازه باز کنید و در این نقل و انتقال‌ها گاهی بوی پولشویی هم به مشام می‌رسد. ثروت را از ایران خارج کرده و در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کنید وضعیت بد اقتصادی فرصت‌های خوبی برای ثروت‌اندوزی آنان است و تا آنجا پیش رفته‌اند که برای تبلیغ خود کانال‌های ماهواره‌ای  اختصاصی هم خریده‌اند.

چقدر پول از ایران به این کشورها می‌رود؟ آیا ایرانیان می‌توانند در آنجا به جایی برسند یا باز هم برای زندگی در آنجا از ایران برای آنها پول فرستاده می‌شود؟ یعنی علاوه بر فروش آپارتمان ایشان به مبلغی که ماهیانه از ایران به آنجا فرستاده می‌شود تا خرج زندگی آنها شود نیز فکری کنند یا بیایید اینجا و در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. شما چگونه فکر می‌کنید؟ آیا اگر کاری در آنجا باشد که احتیاج به سرمایه‌گذاری شما باشد و کارش سودمند باشد فرصت سرمایه‌گذاری به شما می‌رسد و در آنجا کسانی نیستند که حاضر به سرمایه‌گذاری حتی با سود متعارف شوند؟ پس لزومی ندارد که شما را به امید سود بیشتر فریب دهند. در این زمینه آنقدر پول به آنجا رفته که برای ما بساط لاتاری هم به راه انداخته‌اند. آنقدر ما را ساده می‌پندارند که هر‌گونه ساز بزنند ما می‌رقصیم یعنی همان‌طور که در اول مقاله آورده‌ام فکر می‌کنند که از راه‌های دیگر نیز مردم ما را فریب دهند..

 آن هم با به جوش آوردن دیگ طمع افراد ساده‌ که چگونه با 2 دلار یک‌شبه پولدار شوند و این همه تبلیغ می‌کنند در کلیه کانال‌های ماهواره در هر ساعت چند‌بار و تشویق مردم برای شرکت در این بازی خنده‌دار.

باید این مطلب را روشن بگویم که اگر می‌خواهید در یک قرعه‌کشی شرکت کنید باید ببینید و حساب کنید که چقدر شانس پیروزی دارید و سپس اقدام به شرکت کنید به طور مثال در تاس‌اندازی شانس شما در انتخاب یک عدد یک به شش است و اگر در گویی که 10‌شماره در آن است و اعداد یک رقمی شانس شما یک به ده است حالا اگر بخواهید یک عدد دو رقمی را انتخاب کنید شانس شما یک به صد می‌شود یعنی 10×10 که می‌شود از لحاظ ریاضی 10 به توان 2 و اگر قرعه‌کشی برای عدد سه رقمی باشد شانس شما یک در هزار است یعنی 10 به توان 3 یا 10×10×10 که 10 سه بار در خودش ضرب می‌شود در چهار رقمی شانس شما یک به ده هزار می‌رسد یعنی 10×10×10×10 که می‌شود ده هزار یا 10 به توان چهار. همین حساب را جلو ببرید و به عدد 12 رقمی که می‌رسید می‌شود 10 دوازده بار در خودش ضر‌ب شود 10 به توان 12 یعنی هزار میلیارد. حالا چگونه می‌خواهید شانس یک در هزار میلیاردی خود را آزمایش کنید. جایزه‌ای که هر بار بیشتر می‌شود حتی اگر به یک میلیارد دلار هم برسانند در شانس شما هیچ تغییری نمی‌کند.

این که بگویند شما دو عدد شش رقمی بنویسید یا شش عدد دو رقمی یا سه عدد چهار رقمی یا چهار عدد سه رقمی هیچ فرقی در اصل که انتخاب عدد 12 رقمی باشد را نمی‌کند و تنها برای فریب شما مطرح می‌شود که متوجه 12 رقم نشوید یک فریب ساده است.

شانس یک در هزار میلیارد اگر هم‌چنان قصد شرکت دارید برای خودم متاسفم در درجه اول که نتوانسته‌ام شما را به خوبی روشن کنم یا در درجه بعدی برای شما که یک حساب ساده احتمالات را درک نمی‌کنید و در درجه آخر برای جامعه‌ای که چنین افرادی در آن زندگی می‌کنند که دیگران دربار‌ه ایشان چنین می‌اندیشند و می‌توان به سادگی از آنها سوءاستفاده کرد.

 

منبع: اعتماد

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار