گوناگون

مشخصات پیشرفته ترین پهپاد اسرائیل که حزب الله نابودش کرد + فیلم

مشخصات پیشرفته ترین پهپاد اسرائیل که حزب الله نابودش کرد + فیلم

هواپیمای بدون سرنشین (UAV) هرمس ۹۰۰ به عنوان یک سامانه تاکتیکی ارتفاع متوسط با قابلیت استقامت طولانی ساخت رژیم صهیونیستی است که توسط نیروهای حزب الله سرنگون شد .

به گزارش پارسینه، پهپاد هرمس ۹۰۰ ، پیشرفته ترین پهپاد اسرائیل، یک هواپیمای بدون سرنشین در ارتفاع متوسط و با استقامت طولانی است که اساساً به منظور انجام عملیات اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی (ISTAR) برای نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) طراحی شده است.

مشخصات پیشرفته ترین پهپاد اسرائیل

هرمس 900 که از پهپاد هرمس 450 مشتق شده است، عمدتاً برای ثبت تصاویر از میدان جنگ و انتقال آن به یک ایستگاه کنترل زمینی جهانی (UGCS) استفاده می‌شود. پهپاد هرمس 900 توسط شرکت Elbit Systems ساخته شده است. اولین پرواز این پهپاد در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۹ انجام شد.

این پهپاد دارای طول ۸.۳ متر، طول بال ۱۵ متر و ظرفیت حمل بار ۳۵۰ کیلوگرم است. این پهپاد دارای یک محفظه بار داخلی ۲.۵ متری و نقاط سخت بال خارجی است که از سفارشی سازی برای برآورده کردن نیازهای مختلف پشتیبانی می کند.

پهپاد هرمس 900 برای چندین عملیات، حتی در شرایط نامساعد جوی طراحی شده است. از ویژگی های آن می توان به پیشرفته ترین سیستم های اویونیک، ارابه فرود جمع شونده و سیستم های برخاست و فرود خودکار داخلی (IATOL) اشاره کرد

پهپاد هرمس 900 دارای حسگرهای الکترواپتیکال (EO) و مادون قرمز (IR)، تجهیزات نظارت حرارتی، نشانگر لیزری و حسگرهای هوشمند الکترونیکی (ELINT و COMINT) است. از سنسورهای متعدد و ارتباطات ماهواره ای (SATCOM) برای ضبط و انتقال داده با برد وسیع استفاده می کند. سنسور EO پرتوهای نور را به سیگنال‌های الکترونیکی برای ثبت تصاویر، داده‌ها و فیلم‌های بلادرنگ تبدیل می‌کند. نشانگر لیزری توسط پهپاد هرمس 900 برای هدف قرار دادن مواضع و اهداف دشمن استفاده می شود.

گفتنی است امروز حزب الله در بیانیه ای  اعلام کرد یک فروند پهپاد سنگین هرمس ۹۰۰ ارتش اشغالگر و کودک‌کش رژیم صهیونسیتی را سرنگون کرده است.

هرمس ۹۰۰ پیشرفته ترین پهپاد اسرائیل است و قیمت این پهپاد ۸۳ میلیون دلار برآورد می شود.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار