گوناگون

آماده باش کامل یگان‌های مقاومت لبنان برای جنگ احتمالی با اسرائیل

درحالی که غربی‌ها همچنان به لبنان هشدار می‌دهند که درگیری‌های مرزی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله می‌تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، حزب‌الله لبنان تأکید کرده که از احتمال متوسل شدن دشمن به جنگ غافل نیست و نیروهایش را در آماده باش کامل قرار داده است.

پارسینه: پیام‌های غرب به لبنان همچنان ادامه دارد و هنوز هشدار می‌دهند که درگیری‌های مرزی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله می‌تواند به سرعت به یک جنگ بزرگ تبدیل شود. هیئت‌هایی که به لبنان سفر می‌کنند، تاکید می‌کنند که اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد در اراضی اشغالی کسانی هستند که می‌خواهند علیه حزب‌الله لبنان جنگ کنند. آن‌ها می‌گویند کشورهای ابرقدرتی که بر دولت این رژیم فشار می‌آورند به کمک حزب‌الله لبنان با توقف عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی و اجازه دادن به بازگشت امن ساکنان شهرک‌های شمالی نیاز دارند.

علی‌رغم اینکه رهبری حزب‌الله معتقد نیست که دشمن صهیونیستی با توجه به شکست بزرگ خود در برابر مقاومت فلسطین در نوار غزه، آماده آغاز جنگ دوم باشد، اما در ۲ روز گذشته در مناسبت‌های گرامیداشت مقام شهدا از سخنگویان خود خواست تأکید کنند که مقاومت از احتمال متوسل شدن دشمن به جنگ غافل نیست و اقدامات خود را بر همین اساس استوار می‌کند و به همین دلیل تصمیم گرفته که همه واحدهای مقاومت در آماده باش و آمادگی کامل برای مقابله با هر جنگی باشند.

به نقل از الاخبار لبنان، قصد مقاومت برای به نمایش گذاشتن مقداری از سلاح‌های خود در عملیات‌های اخیر با این هدف بود که به دشمن بگوید از چیزی که مقاومت در اختیار دارد، اطلاعی ندارد و اگر به فکر حمله به لبنان باشد، با جنگ سختی روبرو خواهد شد. منابع تأیید کرده‌اند که ارتش رژیم اشغالگر از اینکه حزب‌الله لبنان یکی از موشک‌های مورد استفاده در عملیات‌های اخیر را در اختیار داشته، اطلاع نداشته‌است.

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی گفت: آنچه مقاومت امروز با استفاده از سلاح‌های جدید انجام می‌دهد، برای رساندن پیامی است که اسرائیلی‌ها آن را درک کرده‌اند. محتوای این پیام این است که مقاومت توانایی‌ها و امکاناتی دارد که هنوز آن را نشان نداده‌است. همانطور که دشمن با چند سلاح غافلگیر شد، در آینده نیز اگر به فکر ماجراجویی باشد غافلگیر خواهد شد. این یک پیام واضح است. مقاومت امروز با تمام تخصص‌ها و تشکل‌هایش در اوج قدرت، توانایی و آمادگی است و می‌تواند در صورتی که دشمن به یک ماجراجویی فکر کند ضربات مهلکی را به آن وارد کند.

روز جمعه مقاومت اسلامی لبنان پایگاه رویسات العلم و تجمع سربازان صهیونیستی را در اطراف آن در کفرشوبا و مزارع شبعا با سلاح‌های موشکی هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی و منازل غیرنظامیان که آخرین آن حمله به شهرک الجبین بود، یک ساختمان در شهرک آویویم را هدف قرار داد. رسانه‌های عبری گزارش دادند ۲۰ موشک از جنوب لبنان به کریات شمونا شلیک شده است.

وبگاه عبری «واللا» در خصوص وضعیت شهرک‌های مرزی به نقل از یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: «تخریب شهرک‌ها، خیابان‌های خالی و زمین‌های غیرقابل زراعت چیزی نیست جز نمایشی تبلیغاتی از آنچه ممکن است در جنگ با لبنان رخ دهد. همه می‌دانیم که در پشت خط مرزی، هزاران رزمنده آموزش دیده و مجهز از نیروهای رضوان حزب‌الله، منتظر حضور در جنگ هستند.»

از سوی دیگر، دشمن صهیونیستی با توپخانه و هواپیماهای جنگی خود حومه الناقوره، الخیام، الحمامص، حومه الجبین، شیحین، مجدال زون، اطراف جبل بلاط در نزدیکی رامیه، وادی زبقین و حومه عیترون را هدف قرار داد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار