گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز 22 اردیبهشت 1403

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران هشتمین روز نزولی را پشت سر گذاشت.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 22 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش 12 هزار و 328 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 393 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  137 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 765 واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه ملت (ملت)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی (غشاذر) و شرکت حمل و نقل پتروشیمی (حپترو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای دکوثر (شرکت داروسازی کوثر)، دانا (شرکت بیمه دانا) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 49 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 96 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 131 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

پس از ریزش شاخص در 4 روز پیاپی در هفته پیشین، در هفته اخیر نیز 4 روز متوالی شاخص ریزش کرد. شاخص با پیشرانی نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شبندر، خودرو و شتران بیش از 12 هزار واحد پایین آمد.

 روز چهارشنبه 50 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. نماد فکمند بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از فکمند، نمادهای کیسون، ثامان، خساپا، سفار، سامان، وجامی، دامین، آریا و غالبر در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای توسن، خاهن، ثفارس، حفارس و غفارس بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با افزایش اندک 2 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 509 میلیارد تومان رسید تا در تمامی روزهای معاملاتی هفته در محدوده 3 همتی قرا داشته باشد.

بنابراین، در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد تداوم ریزش بازار بودیم. این در حالیست که پس از فروکش کردن تنش‌های نظامی میان ایران و اسرائیل انتظار می‌رفت شاخص‌های بازار سهام رشد کنند اما نه تنها ریزش بازار ادامه داشت که سطح حمایت 2 میلیون و 260 هزار واحد نیز در این هفته از دست رفت. حال شاخص به فاصله 19 هزار واحدی مرز 2.2 میلیونی رسیده است و اگر ریزش شاخص ادامه یابد امکان از دست رفتن مرز روانی 2 میلیون و 200 هزار واحد وجود دارد.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار