گوناگون

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت 1403

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران رشد کرد و میزان سرمایه خروجی از بازار کاهش یافت.

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –شنبه یکم اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 6 هزار و 231 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 378 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  11 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 257 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله)، شرکت ایران تایر (پتایر) و شرکت ایران ترانسفو (بترانس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر)، شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و شرکت فولاد شاهرود (فرود) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سفانو (شرکت سیمان فارس نو)، سفار (شرکت سیمان فارس) و خپویش (شرکت سازه پویش) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب)، شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) و شرکت صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 192 نماد صف خرید داشتند و 212 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 218 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 537 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 33 درصدی به 525 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

در 4 روز معاملاتی اخیر که دامنه نوسان قیمت سهام محدود شد، شاخص در دو روز ریزش کرد و در دو روز رشد کرد. اما ویژگی مهم این 4 روز، افت ارزش معاملات و افزایش ارزش صف‌های خرید و فروش بود. 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران 6 هزار و 231 واحد بالا آمد. در این روز نمادهای فملی، فولاد و فارس شاخص‌ساز بودند و بیشترین نقش را در مثبت شدن شاخص داشتند.

اما خروج پول ادامه داشت و شاهد خروج 42 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بودیم. 

نماد آریا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از آریا، نمادهای ثفارس، فخوز، وپاسار، وکار و تفارس در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای وبملت، کفرا، فولاد، ذوب و مبین بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 31 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 261 میلیارد تومان رسید.

بنابراین با اعمال محدودیت نوسان قیمت، شاهد رکود معاملاتی و رشد صف‌های بازار بودیم. انتظار می‌رود با تداوم احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل بازار نیز به اخبار مربوط به آن و مواضع مقامات سیاسی و نظامی واکنش نشان دهد. 

فرار سرمایه مشکل بازار در این برهه زمانی است و می‌تواند موجب ریزش بیشتر قیمت‌ها شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار