گوناگون

نحوه حالت دادن به مو با استفاده از سشوار

نحوه حالت دادن به مو با استفاده از سشوار

پارسینه: اگر نمیخواهید هزینه ی زیادی به آرایشگرهای مو بپردازید تا موهای شما را حرفه ای آرایش کند، سشوار یک وسیله ی ضروری برای شما است. در این مطلب نکاتی هست که اگر آنها را رعایت کنید باعث میشود که علاوه بر موهایی زیبا، سلامت آنها را نیز حفظ کنید.

اگر نمیخواهید هزینه‌ی زیادی به آرایشگر‌های مو بپردازید تا مو‌های شما را حرفه‌ای آرایش کند، سشوار یک وسیله‌ی ضروری برای شما است. در این مطلب نکاتی هست که اگر آن‌ها را رعایت کنید باعث میشود که علاوه بر مو‌هایی زیبا، سلامت آن‌ها را نیز حفظ کنید.
نحوه حالت دادن به مو با استفاده از سشوار

۱- نحوه‌ی گرفتن سشوار
یکی از نکات مهم برای استفاده از سشوار این است که آن را به گونه‌ای نگه دارید که هوا در کل موهایتان جریان داشته باشد. اگر میخواهید مو‌هایی لخت و یک دست داشته باشید باید جریان باد سشوار را بر روی کل مو‌های خود بگیرید یعنی از ریشه‌ها تا پایین مو.

۲- کمک گرفتن از ابزار‌ها

ابزار‌هایی مانند برس مو کمک میکند که راحت‌تر به موهایتان حالت دلخواه را بدهید، پس از سشوار به تنهایی استفاده نکنید.

۳- آماده سازی نیاز‌های مو

بافت مو‌های شما تاثیر قابل توجهی در آماده کردن حالت موی مورد نظر شما دارد، موس، ژل، کرم مو برای مو‌های معمولی مناسب هستند، اما اگر مو‌هایی ضخیم دارید از حالت دهنده‌ی های سخت‌تر مانند تافت یا چسب مو کمک بگیرید.

۴- از محصولات مناسب استفاده کنید

بسیار مهم است که از محصولاتی که با موی شما مطابق دارد استفاده کنید و همچنین به درستی آن‌ها را اعمال کنید، اگر مایل هستید که مو‌های خود را صاف کنید از مواد صاف کننده مانند کرم مو استفاده کنید، اما اگر میخواهید به مو‌های خود موج دهید از محصولات مناسب این کار مانند موس مو یا ژل استفاده کنید.

۵- از تنظیمات جریان هوای سشوار استفاده کنید

معمولا تمام سشوار‌ها تنظیماتی برای جریان هوای گرم و نرمال دارند، از جریان هوای گرم و متوسط برای حالت دادن استفاده کنید و در نهایت از دمای نرمال برای پایان دادن به کارتان استفاده کنید.

۶- الگوی حالت پذیری موهایتان را بشناسید


شما باید بدانید که کدام ناحیه از موهایتان احتیاج به حرارت بیشتر دارد، به عنوان مثال سمت چپ مو‌ها معمولا زودتر خشک میشود و به حرارت کم تری احتباج دارد، و به طور معمول جلوی مو زودتر ازپشت خشک میشود که این الگو با حجم مو در ارتباط است. پس باید بدانید در کدام قسمت از موهایتان باید وقت بیشتری صرف کنید.

۷- بیش از حد استفاده نکنید

بیش از حد از سشوار استفاده نکنید، زیرا به مو‌ها آسیب شدیدی میرساند، اجازه دهید مو برای چند روز استراحت کند بعدا دوباره از سشوار استفاده کنید، بعد از آن نیز حتما از ماسک مو و تقویت کننده‌ها بهره بگیرید تا موهایتان به حالت قبل برگردد.

با رعایت نکات بالا به راحتی میتوانید در خانه مو‌های خود را حالت دهید بدون آنکه احتیاج داشته باشید پول و زمان خود را صرف آرایشگاه کنید.
منبع: مشروح

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار