گوناگون

ماجرای ۱۴ هزار میلیارد تومانی حساب های بلوکه متقاضیان خرید خودروی برقی چیست؟

ماجرای ۱۴ هزار میلیارد تومانی حساب های بلوکه متقاضیان خرید خودروی برقی چیست؟

خریداران خودروهای برقی باید ۱۰۰ میلیون تومان پول در حساب وکالتی بلوکه می‌کردند.

پارسینه: از میان ۱۴۰ هزار متقاضی خودروهای برقی تنها به ۱۰ هزار نفر به صورت قرعه کشی خودرو می‌رسد.

به نوعی می‌توان گفت ۱۴۰ هزار نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کردند. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که ۱۴ هزار میلیارد تومان پول در حساب های وکالتی بلوکه شد.

حال ۱۳۰ هزار نفر بدون دریافت خودرو باید ۱۰۰ میلیون تومان را برداشت کنند.

ناگفته نماند که بسیاری از افراد هم به واسطه دریافت سود حاصل از فروش خودروها در بازار ثبت نام را انجام می‌دهند.

جزئیات فروش خودروهای برقی

به گفته رئیس سازمان توسعه‌ تجارت، پس از فراز و نشیب‌هایی که وجود داشت، بالاخره عرضه‌ خودروهای برقی از هفته‌ گذشته با بحث وکالتی کردن حساب‌ها و بلوکه کردن وجه ١٠٠ میلیون تومانی آغاز شد. بیش از ١۴٠ هزار نفر حساب‌های بانکی خود را به نام خودروهای برقی، وکالتی کردند.

ثبت ٢۵ هزار درخواست برای ٣ مدل خودرو

وی با بیان اینکه علیرغم انتقادهایی که نسبت به عرضه‌ی خودروهای برقی وجود داشت و برخی اعلام می‌کردند، مورد استقبال قرار نخواهد گرفت، اما در حقیقت استقبال بسیار خوب و خارج از انتظار از این طرح عرضه‌ خودروهای برقی صورت گرفت، گفت: عملاً ثبت‌نام بسیار خوب در این عرضه که شامل مدل‌های مختلف بود، انجام شد؛ ضمن اینکه علاوه بر خودروهای با نرخ متوسط، خودروهای با نرخ بالا هم مورد استقبال قرار گرفت و عدد ثبت‌نام قابل توجه بوده است. به طور مثال تنها برای سه مدل از خودروهای عرضه شده، ٢۵ هزار ثبت درخواست صورت گرفته است.

ضیغمی ضمن اعلام اینکه روز دوشنبه هفته جاری (هفتم خرداد ماه) اولویت‌بندی‌ها انجام خواهد شد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تعداد درخواست بالا است، این امکان وجود ندارد که برای خرید خودروهای برقی در این سامانه، صف تشکیل شود و پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و در اصطلاح رزرو (تا زمان واریز وجه) صورت گیرد، عملاً الباقی مشمول«عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد و همچون مدل عرضه‌ خودروهای بنزینی اینگونه نخواهد بود که مجدد در همین گروه امکان ثبت‌نام‌ داشته باشند؛ مگر آنکه فردی از منتخبان (افرادی که به شرکت‌ها معرفی می‌شوند) از واریز وجه منصرف شود و وجه خودروها را واریز نکنند، در این صورت به سراغ افرادی خواهیم رفت که حذف شده‌اند. بنابراین افرادی که عدم تخصیص داشته باشند، ابطال صورت می‌گیرد و این افراد برای ثبت‌نام در طرح عرضه خودروهای برقی، بایستی از اول ثبت‌نام‌ کنند.

به گفتی وی بر این اساس به صورت قطعی، در این عرضه، هیچ صفی تشکیل نخواهد شد و تنها افرادی که در اولویت‌بندی، اسامی آنها اعلام شود، مشمول تخصیص خودرو خواهند شد.

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار