گوناگون

مافین شکلاتی با طعم نعنا

مافین شکلاتی با طعم نعنا

پارسینه: برای تزئین روی مافین میتوانید شکلات مدل دار استفاده کنید یا اینکه شکلات تلخ یک تکه را درشت خرد کرده و روی مافین بگذارید.

مافین شکلاتی با طعم نعنا


مواد لازم برای 12 عدد:

پنیر خامه ای : 100 گرم

پودرقند: 170 گرم

اسانس نعنا: 8 قطره

شکلات تلخ (ریز خرد شده): 100 گرم

آرد: 260 گرم

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

جوش شیرین: ½ قاشق چایخوری

تخم مرغ: 1 عدد

شکر: 100 گرم

روغن: 80 میلی لیتر

شیر پرچرب: 280 میلی لیتر

شکلات (رنده شده): 5 قاشق غذاخوری

مقداری شکلات تلخ تکه ای یا فرم دار برای روی مافین

12 عدد کاغذ مافین

طرز تهیه:

فر را روی 180 درجه سانتیگراد روشن کنید. کاغذها را داخل قالب مافین بگذارید.

پنیرخامه ای را با 2 قاشق غذاخوری پودرقند، 3 قاشق غذاخوری شکلات تلخ (خرد شده) و 3 قطره اسانس خوب مخلوط کنید تا کرِم صاف و یکدست شود.

آرد، مابقی شکلات تلخ (خرد شده)، بیکینگ پودر و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را هم زده و با شکر، روغن، شیر و 2 قطره اسانس مخلوط کنید. مخلوط آرد را هم اضافه کرده و مواد را کاملا" هم بزنید. نیمی از خمیر را داخل کاغذهای مافین بریزید. کرِم پنیر خامه ای را به نسبت مساوی داخل قالب ها بریزید و سپس مابقی خمیر را بریزید.

قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و مواد را 25- 20 دقیقه بپزید. 5 دقیقه صبر کنید. پس از آن مافین ها را روی صفحه مشبک بگذارید تا کاملا" خنک شوند.

پودرقند باقیمانده را با 3 قاشق غذاخوری آب، 3 قطره اسانس و 5 قاشق شکلات (رنده شده) خوب مخلوط کنید و روی هر مافین مقداری از کرِم، بریزید. یک تکه هم شکلات روی کرِم بگذارید.

کام تان شیرین!

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد