گوناگون

راهکارهای موثر برای درمان خروپف

راهکارهای موثر برای درمان خروپف

در ابتدا و پیش از بررسی راه‌های درمان خروپف در خواب، زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک برای تشخیص وضعیت بیمار علائم، نشانه‌ها و سابقه پزشکی آن را بررسی می‌کند.

به گزارش پارسینه، در شرایط خروپف، پزشک برای تشخیص درست مشکل بیماران حتی انجام معاینه فیزیکی را نیز الزامی می‌داند. گاهی اوقات پزشک از شریک زندگی یا والدین بیمار درباره مدت زمان شروع مشکل خروپف سوالاتی می‌پرسد. او با طرح این پرسش‌ها سعی دارد تا به ارزیابی شدت مشکل بپردازد و بهترین روش درمان را پیدا کند. حالا اگر کودک شما دارای این مشکل خروپف باشد، پزشک برای تشخیص صحیح درباره شدت خروپف فرزند شما در طول شب سوالاتی را مطرح می‌کند. در نهایت، پاسخ‌های شما به سوالات مطرح شده توسط پزشک می‌تواند در انتخاب بهترین روش درمان خروپف در خواب کمک شایانی کند.

تصویربرداری یکی از روش‌های تشخیص علت مشکل خروپف

به یاد داشته باشید که وقتی پیش پزشک مراجعه می‌کنید تا علت بروز مشکل خروپف را پیدا کند، ممکن است گاهی لازم باشد برای تشخیص دقیق از روش‌های تصویربرداری مثل اشعه ایکس، اسکن توموگرافی کامپیوتری یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی استفاده شود. پزشک با استفاده از این روش‌های تشخیصی ساختار راه‌هوایی کودک شما را برای وجود مشکلاتی مانند انحراف سپتوم (تمایل تیغه بینی به یک سمت) بررسی می‌کند.

مطالعه نحوه خواب بیمار

بسته به شدت خروپف، ممکن است پزشک نیاز داشته باشد که برای بیمار مطالعه خواب انجام دهد. به طور معمول، مطالعه خواب در همان فضای منزل انجام می‌شود. با این حال، بسته به شدت مشکلات سلامتی بیمار و برای بررسی دقیق‌تر نوع خواب اون، ممکن است لازم باشد تا بیمار یک شب در مراکز درمانی حضور داشته باشد. در طول این شب، پزشک از روش پلی سومنوگرافی (مطالعه خواب) برای بررسی مشکلات تنفسی و شرایط خواب بیمار استفاده می‌کند. در روش تشخیصی پلی سومنوگرافی، بیمار به حسگرهایی متصل می‌شود و در طول این زمان علائم حیاتی اون در طول شب کاملاً مورد بررسی قرار می‌گیرد. در طول مطالعه خواب معمولاً کارشناسان به بررسی و ثبت اطلاعاتی از قبیل امواج مغزی، سطح اکسیژن خون، ضربان قلب، میزان و شدت تنفس بیمار و مراحل خواب بیمار می‌پردازند.

تغییر در سبک زندگی می‌تواند به درمان این مشکل کمک کند

اگر شما هم به دنبال راه‌های درمان خروپف در خواب هستید، باید بدانید که زمانی که به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید، در ابتدا برای درمان از شما می‌خواهد که سبک زندگی خود را تغییر دهید. کاهش وزن، خودداری از مصرف الکل در زمان نزدیک به خواب، درمان گرفتگی بینی، پرهیز از کم‌خوابی و به پشت خوابیدن، برخی از مواردی هستند که نسبت به اصلاح آن‌ها باید اقدام شود.

بررسی شیوه زندگی و راه‌های درمان خروپف

باید به خاطر داشته باشید که با رعایت بعضی نکات، این مشکل به راحتی قابل درمان است. اولاً، اگر اضافه وزن دارید، حتماً وزن خود را کاهش دهید. افرادی که اضافه وزن دارند ممکن است در برخی قسمت‌های بدنشان بافت‌های اضافی داشته باشند. این بافت‌ها می‌توانند مشکل خروپف را تشدید کنند. کاهش وزن می‌تواند منجر به کاهش مشکل خروپف در افراد مبتلا شود. همچنین، خوابیدن به پهلو تا حد زیادی می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند. بد خوابیدن باعث می‌شود زبان در دهان جلو بیاید و راه حلق را ببندد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش فرایند اکسیژن‌رسانی به بدن و ایجاد صداهای ناخوشایند در فرد شود. اگر در شب‌ها مدام در خواب غلت می‌زنید، می‌توانید با قرار دادن یک توپ تنیس در لباس، این مشکل را بهبود بخشید. این کار از خوابیدن بر روی شکم جلوگیری می‌کند.

استفاده از نوارهای بینی یا گشادکننده خارجی بینی به عنوان راه‌های درمان خروپف

نوارهای چسبی که بر اساس نظر پزشک بر روی پل بینی نصب می‌شوند، می‌توانند باعث افزایش مساحت مجرای بینی بیماران شوند. این امر می‌تواند تنفس بیماران را در زمان خواب تقویت کند. این نوارها به طور قابل توجهی مقاومت جریان هوا در مجاری هوایی بیمار را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند تا شما در طول شب خواب راحت‌تری داشته باشید. استفاده از این چسب‌ها برای درمان افراد مبتلا به OSA (آپنه خواب انسدادی) تاثیر بیشتری دارد.

رفع انسداد یا گرفتگی بینی به عنوان راه‌های درمان خروپف

داشتن آلرژی یا انحراف سپتوم می‌تواند عبور جریان هوا از طریق بینی را محدود کند و باعث نفس کشیدن از طریق دهان شود. این موضوع می‌تواند احتمال خروپف را در بیماران افزایش دهد. اگر مشکل احتقان مزمن دارید، از پزشک خود درباره روش‌های رفع مشکلات مانند استفاده از اسپری‌های استروئیدی سوال کنید. یادتان باشد که برای رفع مشکل ممکن است از روش‌های تهاجمی‌تری مانند جراحی استفاده شود.

تغییر در سبک زندگی و ترک سیگار

همچنین، ترک سیگار می‌تواند خروپف را در زمان خواب به شدت کاهش دهد. بزرگسالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. ساعات خواب توصیه شده برای کودکان بسته به سن آن‌ها متفاوت است. کودکان پیش دبستانی باید 10 تا 13 ساعت در روز بخوابند. کودکان در سنین بزرگ‌تر نیز باید بین 9 تا 12 ساعت در روز بخوابند. مقدار خواب کافی برای نوجوانان هم بین 8 تا 10 ساعت در روز است. توجه به نوع خواب، درمان مشکلات سلامتی و ترک سیگار می‌تواند از راه‌های درمان خروپف باشد. در نهایت، اگر این مشکل شما را دچار اضطراب می‌کند و زندگی شخصی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار